پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی درباره اقدامات شهرداری اصفهان در محور تاریخی چهارباغ عباسی، گفت: هرچند استفاده از مش و بتن در محدوده چهارباغ عباسی در مواردی از اجرا طرح اجتناب‌ناپذیر است اما تنها برای جوی‌های آب و قسمت زیرین حوض بزرگ از این روش استفاده خواهد شد نه قسمت‌های که در عکس‌های منتشرشده دیده می‌شود.
شعار سال:مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با اسکان نیوز درباره اقدامات شهرداری اصفهان در محور تاریخی چهارباغ عباسی، گفت: هرچند استفاده از مش و بتن در محدوده چهارباغ عباسی  در مواردی از اجرا طرح اجتناب‌ناپذیر است اما تنها برای جوی‌های آب و قسمت زیرین حوض بزرگ از این روش استفاده خواهد شد نه قسمت‌های که در عکس‌های منتشرشده دیده می‌شود.
بدون جزییات طرح، فعالیت در چهارباغ عباسی ممنوع است
سیدهادی احمدی با تاکید بر این‌که این موضوع به اطلاع شهرداری اصفهان رسیده است، ادامه داد: نوع کاری که اجراشده به‌جز خسارتی که به شهرداری وارد کرده است خسارتی برای میراث فرهنگی ندارد.
بدون جزییات طرح، فعالیت در چهارباغ عباسی ممنوع است
احمدی با بیان این‌که قرار بود پس از استفاده از ماسه‌بادی و پلاستیک از مش فلزی و بتن آن‌هم تنها برای جوی‌های آب و قسمت زیرین حوض بزرگ استفاده شود، تاکید کرد: طبق طرح قرار نیست این روش در سطح  میانی چهارباغ عباسی اجرا شود.
بدون جزییات طرح، فعالیت در چهارباغ عباسی ممنوع است
مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی با بیان این‌که کلیات طرح محور میانی خیابان چهارباغ عباسی از محدوده دروازه دولت تا خیابان آمادگاه مصوب شده است، گفت: اقدامات چند روز گذشته شهرداری در محور میانی چهارباغ بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی است چراکه جزییات اجرای طرح پس از چندین جلسه بحث و بررسی قراراست امروز(۴ اردیبهشت‌ماه) به سازمان میراث فرهنگی استان برای اجرا ابلاغ شود. ازاین‌رو اقدامات انجام‌شده در محور چهارباغ عباسی بدون ابلاغ جزییات اجرایی غیرقانونی است و شهرداری اصفهان باید آن اصلاح کند.
بدون جزییات طرح، فعالیت در چهارباغ عباسی ممنوع است
احمدی با تاکید بر این‌که اقدامات چند روز گذشته شهرداری  اصفهان در محور میانی چهارباغ مخرب نبوده است، افزود: بی‌شک اگر اقدامات انجام‌شده مخرب بود شاهد برخورد متفاوتی از سوی سازمان میراث فرهنگی بودیم.

مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به این پرسش که نظارت میراث فرهنگی بر روند فعالیت در چهارباغ عباسی چگونه است، گفت: یک ناظر باستان‌شناس و یک ناظر هم از نظر فنی و تطابق با طرح بر روند اجرای پروژه نظارت دارند.
بدون جزییات طرح، فعالیت در چهارباغ عباسی ممنوع است
باوجود نظارت میراث فرهنگی بر روند فعالیت‌های شهرداری اصفهان در محور میانی چهارباغ عباسی، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بدون مجوز و تائید جزییات طرح چند روزی است که در چهارباغ عباسی مشغول به کار است. فعالیتی که موجبات نگرانی بسیاری از شهروندان و دوستداران میراث اصفهان را سبب شده و تعدادی از شهروندان اصفهانی با جمع‌آوری امضاخواهان توقف فعالیت‌های شهرداری در چهارباغ عباسی هستند تا با دقت و نظارت طرح محور میانی چهارباغ تکمیل و سپس اجرا شود. خیابانی که بخشی از هویت تاریخی آن در یک سال گذشته با سنگ‌فرش کردن بدون کاوش‌های باستان‌شناسی برای همیشه توسط شهرداری اصفهان  تخریب و نابود شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انجمن علمی باستان‌شناسی ایران،تاریخ انتشار:6 اردیبهشت1398،کدخبر:----،soia.org.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
چرا توضیحات گزارش نمیشن چرا همه چی به حالت سری داره پیش میره در کشور
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین