پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
هیچ مجوزی برای فعالیت در محور میانی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب صادر نشده، مسطح کردن محور میانی خیابان تخلف است و طی نامه‌ای دستور توقف و ادامه فعالیت به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ابلاغ شده است.

شعارسال: هیچ مجوزی برای فعالیت در محور میانی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب صادر نشده، مسطح کردن محور میانی خیابان تخلف است و طی نامه‌ای دستور توقف و ادامه فعالیت به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ابلاغ شده است.
 
 مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی در گفت‌وگو با اسکان نيوز در پاسخ به مسطح کردن محور میانی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب طی روزهای گذشته، گفت: فعالیت انجام‌شده از سوی شهرداری و میراث فرهنگی استان اصفهان به‌منظور مسطح کردن محور میانی چهارباغ تخلف است.
 
 هادی احمدی بابیان این‌که تاکنون مجوزی برای فعالیت در محور میانی خیابان چهارباغ عباسی صادر نشده است، گفت: طی نامه‌ای از مدیریت استان خواسته شد تا  تعیین تکلیف ادامه کار را متوقف کند.
 
 احمدی در ادامه توضیح داد: میراث فرهنگی استان اصفهان مدعی است که بخشی که سال‌های گذشته برای ساخت ایستگاه مترو عملیات باستان شناسی در آن انجام شده است را مسطح کرده است. در صورتی که برای فعالیت در این محدوده نیز باید از ستاد مجوز فعالیت کسب کند و چون مجوزی تاکنون صادر نشده این اقدام تخلف است.  


 
اجرا طرح پیاده راه در چهارباغ عباسی اصفهان
 

محور میانی چهارباغ عباسی

 16 اردیبهشت‌ماه سال جاری مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی و رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت میراث فرهنگی در بازدید میدانی از چهارباغ عباسی تاکید کردند که انجام عملیات باستان‌شناسی در محور میانی چهارباغ عباسی ضروری است.
 
 روح‌ا... شیرازی، رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پس از این بازدید با تاکید بر ضرورت انجام عملیات باستان‌شناسی حدفاصل دروازه دولت تا خیابان آمادگاه گفته بود:«بلافاصله پس از تأمین منابع مالی از سوی شهرداری اصفهان نسبت به صدور مجوز و اعزام کارشناس اقدام خواهد شد. چراکه به‌طور حتم در زیر خیابان چهارصدساله آثاری برای کاوش باستان‌شناسی وجود دارد.»
 
  محدوده‌ای که چند روزی است پیمانکار شهرداری اصفهان مشغول کار است و  طبق شواهد گویا قرار است  بدون انجام کاوش باستان شناسی این محدوده نیز سنگ فرش شود.
 

 
در محور میانی چهارباغ عباسی لایه‌های تاریخی پیدا شد اما بدون انجام کاوش ‌های باستان‌شناسی اجرا طرح ادامه دارد
 
 
 محدوده‌ای که به گفته مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، حدود 80 درصد کار مربوط به باستان‌شناسی در آن انجام‌شده و بخش‌های تاریک اطلاعاتی باقی‌مانده آن قرار بود با صدور مجوز باستان‌شناسی روشن شود. محدوده‌ای که شهرداری اصفهان  با نظارت میراث فرهنگی استان اصفهان بدون انجام عملیات باستان‌شناسی این روزها به‌سرعت مشغول سنگ‌فرش کردن آن است.
 
 البته شهرداری اصفهان به این محدوده اکتفا نکرده و با پرومسطح کردن محور میانی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان آمادگاه تا میدان انقلاب در حال آماده‌سازی ادامه مسیر برای سنگ‌فرش کردن محور میانی است.
 
 محوری که قرار بود هرگونه فعالیت در آن با مجوز دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی و پس از انجام عملیات باستان‌شناسی صورت بگیرد.
 
مدیر دفتر حفظ و احیا بناها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی شهریور 97  پس از بازدید شورای فنی وزارت میراث فرهنگی از چهارباغ عباسی گفته بود: «دستورالعمل شورای فنی برای همه کشور یکسان است و تمام مباحث آثار تاریخی باید در شورای فنی استان بررسی و برای تصمیم‌گیری به شورای فنی وزارت ارجاع داد شود و شورای فنی در هیچ استانی صلاحیت تصمیم‌گیری برای میراث ملی را ندارد.»
 
 اما گویا میراث فرهنگی استان اصفهان  از این قاعده مستثنی است  و با ادامه فعالیت بدون مجوز در بخش‌های باقی‌مانده محور میانی چهارباغ اثبات کرد که مدیران در استان اصفهان در قانون‌شکنی و عدم اجرا آن همت بلندی دارند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری اسکان نیوز ،تاریخ انتشار:   16   آذر 1398،کدخبر: 24306  ،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین