پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
تصادفات در تقدم هر برنامه ریزی و تصمیم گیری باشد، گفت: مسئول سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک می‌تواند یکی از کارکرد‌های همراه سازی رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های راهور باشد.

  شعار سال:  سردار "قاسم رضایی" در اولین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات ناجا در سال ۱۴۰۰ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و امام شهیدان و درود و سلام برروح بلند و ملکوتی امام (ره) و آرزوی سلامتی برای رزمندگان و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" اظهار داشت: خوشبختانه شاهد اقدامات اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به منظور کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای هستیم، البته معتقدم که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و تحقق این مهم بایستی تداوم داشته باشد.
 
 کاهش جان باختگان جاده ای
 
وی با اشاره به انتظارات و تاکیدات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای خاطر نشان کرد: ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش جان باختگان جاده ای و تصادفات در تقدم هر برنامه ریزی و تصمیم گیری می باشد.
 
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از اقدامات گسترده نیروی انتظامی در راستای تحقق راهبرد کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای است؛ تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و همچنین تعیین نقش و سهم سایر دستگاه های مسئول در وقوع تصادفات و مسئول سازی این نهادها از دیگر اقداماتی است که می تواند به کاهش تصادفات منجر شود.
 
 آموزش های فردی و مهارتی
 
سردار رضایی توجه بر آموزش فردی، مهارتی و مدیریتی نیروهای راهور را از دیگر ضروریاتی دانست که می تواند در مدیریت صحیح ترافیک، کارآمد واقع شود و بر لزوم انعطاف پذیری در توزیع اعتبارات، منابع و سرمایه در اجرای ماموریت ها متناسب با "جغرافیا" تاکید کرد.
 
به روز رسانی "تاکتیک‌ها"
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به روز رسانی "تاکتیک ها" در  اجرای عملیات های راهور و بهره مندی از تجهیزات پهپادی به منظور مدیریت ترافیک از دیگر راهبردهایی است که می تواند به افزایش دستاوردهای پلیس راهور کمک شایانی کند.
 
 خدا قوت فرمانده ناجا
 
سردار رضایی با ابلاغ پیام خدا قوت و قدردانی سردار "اشتری" ؛ فرمانده ناجا به همه نیروهای خدوم پلیس به ویژه تلاشگران سپیدپوش راهنمایی و راهنمایی ناجا، گفت: فرمانده و هیئت رئیسه ناجا قدردان زحمات تک تک همکاران و ایثارگران نیروی انتظامی هستند و از حمایت ها و پشتیبانی های کارکنان ناجا نیز قدردانی می کنیم و از طرفی معتقدیم که اجرای هدفمند و موفق ماموریت های پلیس نیازمند پشتیبانی های تجهیزاتی و معنوی از کارکنان است.
 
وی یادآور شد: به دلیل اهمیت ماموریت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، طی سنوات گذشته به ویژه در سال قبل، با تدبیر فرمانده نیرو، اعتبارات در راستای تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سوق داده شد؛ در واقع ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی این پلیس با هدف کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای در معنای واقعی پشتیبانی از نیروهای راهور تجلی پیدا کرد و البته این روند ادامه دارد.
 
پیشگام در هوشمندسازی
 
جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس راهور بایستی در هوشمندسازی پیشگام باشد، تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم، فناوری های به روز و نوین از جمله دست افزارها به منظور ثبت تخلفات، تجهیزات پهپادی به منظور پایش تردد در جاده ها، سامانه های نوین و هوشمند و ... به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تزریق شده و این روند با قدرت ادامه دارد.
 
سردار رضایی بر برنامه ریزی گسترده به منظور توسعه انضباط ترافیکی و اصلاح رفتارهای نابهنجار ترافیکی تاکید کرد و افزود: نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان و کاربران ترافیک نیز می تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان جاده ای موثر واقع شود.
 
 استفاده از ظرفیت رسانه‌ها
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها در راستای توسعه ایمنی ترافیک ، تاکید و بیان کرد: مسئول سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک  می تواند یکی از کارکردهای همراه سازی رسانه ها در پیشبرد ماموریت های  راهور باشد.
 
 پیشگیری از وقوع تصادفات
 
این مقام ارشد انتظامی توجه براصل پیشگیری از وقوع تصادفات را از جدی ترین الزامات برشمرد و افزود: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک یک وظیفه همگانی است؛البته توصیه و تاکید دارم  همواره اعمال قانون  بایستی توام با ادب و اخلاق باشد  و همین اعمال قانون با رعایت " اخلاق پلیس در تراز انقلاب اسلامی" نیز می تواند به ارتقاء فرهنگ ترافیک کمک شایانی کند و قوانین در میان کاربران ترافیکی و رانندگان نهادینه تر شود.
 
گفتنی است، پیش از سخنان سردار "رضایی"؛ جانشین فرمانده ناجا، سردار "سیدکمال هادیانفر"؛ رئیس پلیس راهور ناجا و برخی از مدیران این پلیس به ارائه گزارش پرداختند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:  18اردیبهشت 1400، کدخبر:1073279 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
بايد اين راهكار هارو به رشته عمل در اورد تا اي ابرو ريزي در حوزه حمل و نقل كمتر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین