پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۴۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: مطابق ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت، مدیریت ۱۳ شرکت غیر بورسی باید در دست شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند.

شعار سال: عسگر توکلی، در خصوص زمان و چگونگی شکل‌گیری هلدینگ ایرانیان به منظور تجمیع ۱۳ شرکت غیر بورسی، گفت: از میان ۴۹ شرکتی که زیر مجموعه سهام عدالت هستند، ۱۳ شرکت از آنها در زیر مجموعه شرکت‌های غیر بورسی قرار می‌گیرند و اکنون در پرتفوی سهامداران لحاظ نشده‌اند. مطابق ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت، مدیریت این چند شرکت غیربورسی باید در دست شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باشند.
 
او افزود:، اما طی صحبت‌هایی که در جلسات شورای عالی بورس صورت گرفت قرار شد برای مدیریت این ۱۳ شرکت غیر بورسی، هلدینگی را تحت عنوان شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان راه‌اندازی کنند. ناگفته نماند که اشخاص این هلدینگ از میان اشخاص دولتی مشخص شده‌اند که چنین امری با ابلاغیه هشت بندی مغایرت دارد.
 
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت بیان کرد: مطابق قانون، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حق تشکیل و مدیریت این ۱۳ شرکت غیر بورسی را ندارد، حتی ابلاغیه سه بندی در خصوص شورای عالی بورس می‌گوید که آن‌ها فقط حق دخالت در مقررات و دستورالعمل‌ها را دارند نه آنکه خودشان از قانون سرپیچی کنند.
 
توکلی گفت: اگر قرار بود که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص سهام عدالت یا هلدینگ ۱۳ شرکت غیر بورسی اظهار نظر کند، چرا در آیین‌نامه هشت بندی سهام عدالت اشاره به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی شده؟ دولت قرار بود که این سهام را در اختیار مردم قرار دهد، اما به نظر نمی‌رسد با توجه به اختیاراتی که دولت به سپرده‌گذاری مرکزی داده است این مسئله محقق شود.
 
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: متاسفانه نمی‌توان اطلاعات دقیقی را از ارزش شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت گفت همچنین لازم به ذکر است دو مورد از ۱۳ شرکت غیر بورسی در حال حاضر در بازار سرمایه درج نماد شده‌اند که اطلاعاتشان در سامانه کدال ثبت شده است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار:  21اردیبهشت1400، کدخبر: 539422،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین