پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۲۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
بر اساس گزارش مرکز آمار، بیشترین میزان افزایش ضریب جینی یا شاخص توزیع درآمد در دولت‌های اخیر مربوط به دولت روحانی است. در دولت رفسنجانی ضریب جینی ۲.۲ درصد بیشتر شد، اما در دولت خاتمی ۱.۳ درصد کاهش یافت.
شعار سال: در دولت احمدی‌نژاد شاهد بیشترین کاهش ضریب جینی و بهبود بی‌سابقه توزیع درآمد در کشور و کاهش شکاف طبقاتی بودیم به طوری که ضریب جینی در آن دوره ۱۳.۷ درصد کاهش یافت، اما در دولت روحانی ضریب جینی ۹.۱ درصد افزایش یافت و بدترین دوران افزایش شکاف طبقاتی در کشور به ثبت رسید.

افزایش  ۹.۱ درصد شاخص توزیع درآمد در دولت فعلی
این در حالی است که یک نماینده مجلس اعلام کرد: به تازگی رکورد ۷۵ ساله تورم در ایران شکسته شد؛ اگر غیر از این است، بانک مرکزی گزارش فروردین ۱۴۰۰ را منتشر کند.
 
احسان خاندوزی نماینده مجلس در پیامی توییتری اعلام کرد که ایران فقط در سال‌های اِشغال، شاهد تورم بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

با این وجود، اعضای دولت آقای روحانی به جای ثبت نام برای دولت آینده آیا نباید خجالت زده باشند؟
افزایش  ۹.۱ درصد شاخص توزیع درآمد در دولت فعلی


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از ۹۰ اقتصادی و تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۶اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹۰eghtesadi.com.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
کار دولت از خجالت گذشته...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین