پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
در خصوص اسحاق جهانگیری، ماجرای ارز چهارهزارو دویست تومانی و رانت حاصل از آن یکی از دلایلی است که صلاحیت معاون اول رئیسی جمهور را با تردید مواجه کرده است و در ماجرای محسن هاشمی هم به نظر می‌رسد اظهارات زنی به نام «ساناز» و رابطه او با رئیس شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از جمله مواردی است که می‌تواند باعث ردصلاحیت «محسن هاشمی» شود.
شعار سال: دومین روز از بررسی پرونده داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی عصر امروز ادامه پیدا می‌کند که بازار اخبار تایید و یا ردصلاحیت شده‌ها در شبکه‌های اجتماعی داغ است.

شورای نگهبان که طبق اسناد فقط پرونده ۴۰ نامزد را مورد بررسی قرار داده است بنا دارد ظرف امروز یا فردا نتیجه اولیه اسامی تاییدصلاحیت شده‌ها را منتشر کند و در این بین اخبار رسیده حاکی از این است که صلاحیت برخی از چهره‌ها شاخص هردوجناح برای اعضای شورای نگهبان احراز نشده است. این نگرانی تا جایی پیش رفته است که یک فعال رسانه‌ای اصولگرا روزگذشته در توییترش نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

اما نگرانی از نظارت استصوابی شورای نگهبان در هر دوره بیش از آنکه مورد توجه اصولگرایان قرار بگیرد از عمده‌ترین و مهمترین دغدغه‌های اصلاح طلبان بوده و هست.
 
پیش بینی عدم تاییدصلاحیت برخی از کاندیداها

اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی از شخصیت‌های شناخته شده اصلاح طلب هستند که پیش بینی می‌شود تاییدصلاحیت آن‌ها در این دوره با مشکل مواجه شود.

در خصوص اسحاق جهانگیری، ماجرای ارز چهارهزارو دویست تومانی و رانت حاصل از آن یکی از دلایلی است که صلاحیت معاون اول رئیسی جمهور را با تردید مواجه کرده است و در ماجرای محسن هاشمی هم به نظر می‌رسد اظهارات زنی به نام «ساناز» و رابطه او با رئیس شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از جمله مواردی است که می‌تواند باعث ردصلاحیت «محسن هاشمی» شود.

«ساناز» با این ادعا که عاشق محسن هاشمی است و مدت‌ها با او رابطه داشته، به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس آمده بود تا ادعا‌ها و اتهامات خود را با ذکر جزییاتی حیرت‌انگیز مطرح کند. او در رومی که با حضور هزاران کاربر برگزار می‌شدگفت: از این ارتباط مستمر فیلم و صوت بسیاری تهیه کرده و بابت آن به قوه قضاییه هم شکایت برده است و قبل از این با فاطمه و فائزه هاشمی هم در این رابطه گفتگو کرده است.

هر چند ذکر این نکته قابل اعتناست که برخی خبر‌های رسیده به دیده بان ایران حاکی از این است که این زن بار‌ها جهت اخذ رشوه و یا حق السکوت به خانواده مرحوم هاشمی مراجعه کرده و توفیقی هم کسب کرده است، اما واقعیتی که به نظر می‌آید غیرقابل انکار باشد رابطه بین محسن هاشمی با این زن است که تاکنون تکذیب نشده است.

گویا رابطه این زن با محسن هاشمی «شرعی» بوده و او پیشتر و یک روز مانده به موعد ثبت نامش در وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی نسبت به ردصلاحیت خود با توجه به اظهارات این خانم (ساناز) ندارید گفته بود: رابطه ما کاملاً شرعی بود و مشکلی نداشت.

تا اینجای کار مشخص نیست که آیا می‌توان حضور این زن در زندگی محسن هاشمی را به «جولان پرستوها» در بین سیاستمداران ربط داد یا خیر، اما قتل «میترا استاد» به دست محمدعلی نجفی، در خرداد ۹۸ یکی از جنجالی‌ترین رخداد‌های سال‌های اخیر بود که پس از آن حضور پرستو‌ها باردیگر به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شد.

پیروز حناچی، شهردار تهران هم اخیراً اعتراف کرده است که "پرستو‌ها سراغ او هم رفته بودند، اما توانسته جان سالم به در ببرد. "

«محمد سرافراز» از جمله سیاستمداران نزدیک به جریان اصولگرایان است که سال ۹۸ در صفحه توئیتر خود خطاب به غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان هنر و ادب فارسی نوشته بود «از آنجاکه یک منصوب شما خواست مثلا عملیات روانی برایم راه بیندازد، بدانید یک «پرستونما» بنام م-ا سراغ من آمده بود، ولی سر آن‌ها به سنگ خورد.»

استعفای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی نیز به پروژه پرستوی اطلاعاتی منتسب شده است.

ماجرای روابط شخصی عطاءالله مهاجرانی هم یکی از مشهورترین روایت‌ها از وجود پرستو در زندگی یک سیاستمدار اصلاح طلب بود که پس از افشای آن توانست مسیر زندگی او را تغییر دهد. مهاجرانی کارگزار صاحب‌قلم دولت هاشمی و وزیر ارشاد محمد خاتمی بود که در مقطعی، از نظر میزان محبوبیت، بی‌رقیب بود. او بی‌شک بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات ۸۴ و جانشینی خاتمی به شمار می‌رفت، اما رسوایی اخلاقی ناشی از رابطه و ازدواج پنهانی او با دختر جوانی به نام مهسا یوسفی باعث شد که او برای همیشه به حاشیه و سپس به خارج رانده شود.

با این اوصاف هستند کسانی که معتقدند وجود پرستو در زندگی سیاسیون صحت ندارد و انتشار اینگونه اخبار توجیه خرابکاری آن‌ها در زندگی شخصی شان است.

به عنوان نمونه «فائزه هاشمی» فعال سیاسی حوزه زنان که در همین گزارش به ماجرای ارتباط برادرش با یکی از همین زنان اشاره کرده بودیم، درپاسخ به این سوال که آیا شما «پرستوها» را تایید می‌کند به روزنامه شرق گفته بود: " بخشی از سیاست‌مداران و مردان ما آلوده شده‌اند. مردان هم لفظ پرستو را یاد گرفته‌اند و از آن سوء‌استفاده می‌کنند. هوس‌بازی‌های خودشان را ربط می‌دهند به وجود پرستوها، در‌صورتی‌که بر‌عکس است؛ یعنی اول این رابطه است و بعد این خانم‌ها تبدیل به پرستو می‌شوند. "

تاکنون هیچ نهاد رسمی وجود پرستو‌ها در سپهر سیاسی ایران را تایید نکرده است، اما آنچه غیرقابل کتمان است تغییر شکل یافتن جنگ قدرت در بین سیاستمداران است که با ظهور شبکه‌های اجتماعی متعدد نوید این مطلب را می‌دهد که آینده می‌تواند از آن کسانی باشد که بتوانند از پناه دادن به این پرستو‌ها پرهیز کنند.

یغما فشخامی


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازدیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر:۱۰۸۱۴۹، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
پرستوها زیادن متاسفانه ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین