پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
نظرات متفاوتی در خصوص شباهت یا عدم شباهت اخلاق رای دهندگان به فردی که به او رای می‌دهند مطرح شده است. نظراتی همانند تئوری‌های گروه جذب، تاکید بر شباهت‌ها (رای دادن به همانندان خود)، تئوری نیازها، تاکید بر تفاوت‌ها، کمبود‌ها و شکاف‌ها (رای دادن به فردی که صاحب قدرت و توانایی است که در رای دهنده وجود ندارد) و تئوری‌های گروه اخلاقیات و عقلانیت، تاکید بر وجود شاخص‌های اخلاقی- شناختی برای رای دادن به گزینه خاص دارند. دین اسلام، نظرات خود در این خصوص را در آیه ۱۱ سوره رعد بیان داشته است.

شعار سال:نظرات متفاوتی در خصوص شباهت یا عدم شباهت اخلاق رای دهندگان به فردی که به او رای می دهند مطرح شده است. نظراتی همانند تئوری های گروه جذب، تاکید بر شباهت ها( رای دادن به همانندان خود) ، تئوری نیازها، تاکید بر تفاوت ها ، کمبودها و شکاف ها (رای دادن به فردی که صاحب قدرت و توانایی است که در رای دهنده وجود ندارد) و تئوری های  گروه اخلاقیات و عقلانیت ، تاکید بر وجود شاخص های اخلاقی- شناختی برای رای دادن به گزینه خاص دارند.

باید توجه داشت که این دسته از نظریات ، تبیین کننده تنها بخشی از حقایق بوده و نظریات پایه دیگری نظیر وضعیت مهندسی انتخاباتی صورت گرفته و سطح تمرکز روی گروه های هدف ( تاکید بر تئوری های نیازها و انگیزه ها) و اتمسفر ایجاد کرده برای تصمیم ، نظریات تاکید کننده بر واقع گرایی و تاکید بر انتخاب از بین گزینه های موجود نیز، باید مورد توجه قرار گیرند.

سطح توسعه یافتگی جامعه و سطح و توانمندی فکری شهروندان نیز در نوع انتخاب ها موثر است. بعنوان مثال ، نمی توان انتظار داشت که مردم کشور توسعه نیافته به نامزدی با تفکرات شدیدا توسعه یافته ، رای مثبت دهند.

گروه های مرجع مستقر در سطح محلی و ملی نیز می توانند ، گرایشات رای دهندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار دهند.

در دین مبین اسلام در آیه 11 سوره رعد، بیان شده که خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد، مگر خودشان بخواهند. بر این قاعده، جامعیت نگاه در رای دادن و انتخاب گزینه ها ، همراه با تزکیه فردی و قضاوت درست، بشدت اهمیت پیدا می کند.

 

اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
خوب می تونید متن ها رو تخصصی کنیدا. آفرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین