پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴
رئیس مرکز رادار هواشناسی استان گیلان گفت: پدیده گردوغبار به وسیله جریانات شمالی به سواحل و بخش جلگه مرکزی استان انتقال یافته است.

شعار سال:  رئیس مرکز رادار هواشناسی استان گیلان گفت: پدیده گردوغبار به وسیله جریانات شمالی به سواحل و بخش جلگه مرکزی استان انتقال یافته است.

این پدیده غبار است و به دلیل گستردگی گردوغبار در کل دریای خزر با دو منشاء صحرای ترکمنستان و قفقاز، در دست بررسی و پایش می‌باشد که به نظر از سمت غرب خزر طرف کوه های قفقاز و باکو به سمت ما کشیده می‌شود.

از ساعات قبل از ظهر جریان باد باعث حرکت و انتقال این غبار تا مرکز گیلان و کاهش دید را باعث شده، البته گرد و خاک با منشا غرب کشور نیز باتوجه به شکل گیری سامانه‌های جوی می‌تواند به آسمان گیلان هم نفوذ کنند و اثرات خودش را داشته باشد.

رئیس مرکز رادار هواشناسی استان گیلان در پاسخ به اینکه این پدیده گرد و خاک برای کودکان، سالمندان و بیماران مضرر باشد، گفت: متولی تعیین سنجش و میزان آلودگی این ذرات گرد و غبار، محیط زیست است اما مردم با استفاده از ماسک در شرایط کرونا تا حد زیادی از خطرات احتمالی این پدیده در امان هستند.

امروز در شهرهای آستارا و تالش و انزلی هم پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی گزارش شده است.و لنگرود، کیاشهر و سایر شهرهای شرق گیلان شاهد غبار در آسمان بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۶۹۴۵۱،.gilkhabar.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین