پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
۷ طرح صنعت آب در هفته هشتم پویش و در استان‌های هرمزگان، فارس و کردستان با اعتبار ۷۸۱ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
شعار سال: در هفته هشتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۷ پروژه آبی به دستور وزیر نیرو افتتاح شد که از این طرح‌ها سه طرح در استان هرمزگان، سه طرح در استان فارس و یک طرح هم سهم استان کردستان است.

در استان هرمزگان طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیر، طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب تیاب و شبکه جمع‌آوری و آب شیرین‌کن مهدی آباد با اعتبار ۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در استان فارس نیز سه طرح تصفیه‌خانه فاضلاب دشتک _مرودشت، تصفیه‌خانه فاضلاب شهیدآباد _خرمبید و تصفیه‌خانه فاضلاب کالنو _اقلید با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه انتقال آب از سد آزاد و اتمام تونل ۱۱ کیلومتری آبرسانی به سد قوچم در استان کردستان نیز با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان با دستور وزیر نیرو افتتاح شد.

عذر خواهی وزیر نیرو به خاطر قطع برق

آقای رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در مراسم افتتاح هفت طرح صنعت آب در سه استان، گفت: فارغ از همه ادله‌ای که نشان می‌دهد برای تامین برق کشور در مضیقه هستیم و در روز‌های گذشته توسط همکارانم توضیح داده شده، برخود وظیفه می‌دانم از همه مردم عذرخواهی کنم.

وزیر نیرو افزود: گرمای زود هنگام هوا و کاهش بارش‌ها دلیل اصلی قطعی‌های برق است.

اردکانیان با بیان اینکه امسال به دلیل کاهش بارش‌ها، شاهد کاهش تولید در نیروگاه‌های برق آبی هستیم گفت: از ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده، در بهترین شرایط ۶۰ هزارمگاوات تولید عملی داریم، اما امسال با کاهش ۵۵ درصدی بازندگی‌ها نسبت به سال گذشته مواجه بودیم که موجب شد تا نیروگاه‌های آبی کشور با ۳ هزار ۵۰۰ مگاوات کاهش ظرفیت عملی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه در بهترین وضعیت ۵۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت عملی خواهیم داشت افزود: با وجود اینکه امسال ۲ هزارمگاوات واحد جدید نیروگاهی تدارک دیده بودیم، اما افزایش مصرف در بخش تولید و همچنین واگذاری یک میلیون انشعاب جدید باعث شد تا شاهد خاموشی‌های اخیر باشیم.

سهم ۱۰ درصدی ایران برای استخراج رمزارز‌ها

وزیر نیرو گفت: ۱۰ درصد از کل برق مصرفی برای استخراج رمزارز‌ها در جهان متعلق به ایران است.

آقای رضا اردکانیان در مراسم افتتاح هفت طرح صنعت آب در سه استان، افزود: بصورت رسمی و مجاز ۳۰۰ مگاوات برق برای استخراج رمزارز‌ها در کشور صرف می‌شود، اما امار مصرف غیر مجاز برق برای استخراج رمز ارز‌ها بسیار بیشتر از این رقم است.

اردکانیان گفت: در دوماهه فروردین و اردیبهشت اوج بار کشور ۵۵ مگاوات بود درحالیکه این میزان سال گذشته ۴۶ مگاوات بود.

وزیر نیرو افزود: در تلاشیم واحد‌های در دست تعمیر را زودتر از موعد به مدار باز گردانیم، همچنین اگر هوا یاری کند و مردم هم صرفه‌جویی کنند امیدواریم شاهد قطع برق نباشیم.

وی گفت: هم اکنون ۸۵ هزار و ۳۱۳ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در کشور داریم که از این میزان ۱۲ هزار مگاوات متعلق به نیروگاه‌های برق آبی است و ۷۳ هزار و ۳۱۳ مگاوات متعلق به سایر نیروگاه‌هاست.
 
تعداد بازدید : 3


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شبکه خبر، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: irinn.ir/۸۱۷۵۲۴
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
آقای وزیر محترم گل کاشتین مانند باقی دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
گرمای هوا و کاهش باران قابل پیش‌بینی نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین