پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
شمارش معکوس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و روزبه‌روز به زمان موعود نزدیک‌تر می‌شویم. در این میان، اما ذهن‌ها درگیر چگونگی تبلیغات دو جریان سیاسی کشور و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها باوجود شیوع کروناست. انتخابات ریاست جمهوری و رویدادی که باید کف جامعه را به خود درگیر می‌کرد و بحث‌های مربوط به آن در تجمعات مردم و جامعه سنتی ایران دنبال می‌شد، اکنون به فضای مجازی کشانده شده است.
شعار سال: شمارش معکوس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و روزبه‌روز به زمان موعود نزدیک‌تر می‌شویم. در این میان، اما ذهن‌ها درگیر چگونگی تبلیغات دو جریان سیاسی کشور و نحوه تأثیرگذاری آن‌ها باوجود شیوع کروناست. انتخابات ریاست جمهوری و رویدادی که باید کف جامعه را به خود درگیر می‌کرد و بحث‌های مربوط به آن در تجمعات مردم و جامعه سنتی ایران دنبال می‌شد، اکنون به فضای مجازی کشانده شده است. فضایی که بیش از نیمی از جامعه سنتی کشور یعنی میان‌سالان و سالمندان در آن فعالیت مؤثری ندارند و نمی‌توانند به‌راحتی اخبار درست را دنبال کنند. نامزد‌های انتخاباتی و ستاد تبلیغاتی آن‌ها در تلاش و تکاپو هستند تا از مؤثرترین روش‌های تبلیغات استفاده نمایند و بازده لازم را کسب کنند.

جنس تبلیغات ریاست جمهوری تغییر کرده است

این روز‌ها جنس تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری تغییر کرده است. اصلاح‌طلبان می‌دانند که دو دوره متوالی با ایجاد دوقطبی و شعار‌های غیرواقعی ازجمله آزادی، دیوارکشیدن در پیاده‌رو‌ها، مخالفت با مذاکره با آمریکا و ایجاد محدودیت‌های فردی توانستند پیروز انتخابات شوند و جای خود را در پاستور محکم کنند. در حال حاضر هم که دولت روحانی به پایان کار خود رسیده، می‌توان پیش‌بینی کرد که اصلاح‌طلبان به‌واسطه حمایت از او و کارنامه‌ای پر از سوءمدیریت و گرانی و تورم و وعده‌های پوچ محقق نشده ورود جدی‌ای به انتخابات نخواهند داشت و زمین را از پیش تقدیم نیرو‌های جریان انقلاب خواهند کرد؛ اما کارگزارانی‌ها هیچ‌گاه منطبق بر واقعیت عمل‌نکرده‌اند.
 
به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تخریب و دوقطبی را در سایه دفاع از عملکرد یک نامزد نهایی پیش خواهند برد. حال، اما زمان آن فرارسیده که جریان نیرو‌های انقلاب ورق‌های هوشمندانه تبلیغات را نشان دهند. برگ برنده این جریان برخلاف اصلاحاتی‌ها همواره منطبق بر واقعیت‌ها، نیاز‌ها و کمبود‌های جامعه بوده است و در این دوره نیز به‌واسطه عملکرد دولت‌های روحانی و بی‌اعتبار شدن تضمین خاتمی برای تکرار، می‌توانند شعار‌های غیرواقعی اصلاح‌طلبان یا افرادی که به‌واسطه این جریان حمایت می‌شوند، اما خودشان را مستقل می‌خوانند، برملا کنند.
 
تغییر ماهیت تبلیغات جریانات سیاسی کشور در انتخابات
 
برای اتخاذ این استراتژی کافی است در میدان حریف بازی نکرد. ازآنجاکه نقش رسانه اهمیت جدی در ایجاد انگاره و تصویر کاندیدا‌ها برای مخاطبان دارد، باید با استفاده از برنامه‌های مدون و اثبات‌شده و نمایش اقدامات انجام‌نشده دولت اصلاحات و اعتدال در ۸ سال اخیر برد رسانه‌ای را افزایش داد و بازی را برای جریان مقابل سخت کرد.

روحانی ثابت کرد حمایت یک جریان سیاسی تضمین قطعی برای رفع مشکلات نیست؛ فریب نخورید!

روحانی در سال‌هایی که سکان قوه مجریه را در دست داشت، ثابت کرد که حمایت جریان اصلاح‌طلب از او یا هر فرد دیگری، تضمین قطعی برای رفع مشکلات رفاهی و معیشتی مردم یا تحقق وعده‌های داده‌شده او نخواهد بود؛ لذا نیرو‌های انقلاب می‌توانند با استفاده از این برگ برنده یعنی صداقت در مناظرات، واکنش‌های منطقی و شفاف به اظهارات تخریبی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده جریان مقابل می‌توانند تبلیغاتی کارساز برای خود به وجود آورند.

درنتیجه ارائه برنامه‌های مدون، شفاف و گیر نیفتادن در زمین رقیب هوشمندانه‌ترین واکنشی است که می‌توان در مقابل افرادی داشت که در سال‌های گذشته کشور را با وعده‌های پوچ و دفاعیات غیرمنطقی از عملکرد خود به شرایط امروز رساندند. شرایطی که مردم از اصلاح و پیشرفت ناامید شدند، از گرانی‌ها و تورم خسته شده‌اند و روزبه‌روز توانشان برای گذراندن نیاز‌های روزمره کمتر می‌شود.
 
بی‌تردید بهبود شرایط فعلی اقتصادی کشور کار دشواری است، به دلیل اینکه دولت تدبیر و امید برنامه مشخصی نداشت و به‌واسطه خودتحریمی‌های اخیر در ۸ سال گذشته و بی‌اهمیتی به تولید و ایجاد موانع برای توسعه کسب‌وکار و بستن گلوگاه‌های اقتصادی مهم به بهانه تحریم و کاهش ارزش پول ملی، بهبود وضعیت سخت است و اگر کسی مجددا بگوید در مدتی کوتاه یا ۱۰۰ روزه مشکلات را رفع می‌کنم، یک وعده پوچ است. در این دوره سرنوشت‌ساز باید به افرادی با تخصص و توانایی حقیقی و عدالت‌محور رأی داد و فریب جهت‌دهی‌های رسانه‌ای را نخورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رسالت، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۴۰۸۸، resalat-news.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین