پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۴۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
تلاش می‌شود تا پایان این هفته بخشی از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده به پایان برسد که بدین ترتیب، سه‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به حجم تولید برق افزوده شده و از میزان خاموشی‌ها کاسته می‌شود.
شعار سال: برق این روز‌ها به یکی از اجزای اصلی زندگی تبدیل شده که تصور دنیای بدون آن بسیار سخت شده است. براین اساس تلاش گسترده‌ای در زمینه تامین به موقع برق انجام می‌شود.

برق کشورمان از نیروگاه‌های حرارتی، سیکل‌ترکیبی، برق‌آبی و تجدیدپذیر تامین می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی (بخاری، گازی و سیکل‌ترکیبی) بیشترین سهم را در تولید دارند.

میزان تولید برق کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ معادل ۲۴۲ میلیارد و ۸۳۸ گیگاوات ساعت بوده که از منابع برق حرارتی تولید می‌شد که به ۳۱۴ میلیارد و ۶۰۲ گیگاوات در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

۲۵ نیروگاه بخاری با ۱۰۲ واحد در مجموع ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات ظرفیت تامین برق دارند. همچنین ۷۰ نیروگاه گازی با ۲۷۲ واحد ۲۱ هزار و ۹۶۸ مگاوات ظرفیت تولید برق را به خود اختصاص داده اند.
 
 
میزان خاموشی‌ها تا پایان هفته کم می‌شود
 

۳۴ نیروگاه سیکل‌ترکیبی کشور با ۲۰۹ واحد ۳۱ هزار و ۱۵۴ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند.

در مجموع ۱۲۹ نیروگاه حرارتی با ۵۸۳ واحد ظرفیت تولید برق کشور را اکنون به ۶۸ هزار و ۹۵۱ مگاوات رسانده‌اند.

تلاش‌های دولت تدبیر و امید در ساخت نیروگاه‌های کشور منجر به آن شده است که در این دولت ۱۶ هزار و ۱۹۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور اضافه شود.

میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی در دولت تدبیر و امید ۶.۵ میلیارد یورو بوده و سرمایه مورد نیاز برای تکمیل و ساخت واحد‌های جدید ۱۳.۵ میلیارد یورو است.

البته پرداخت نشدن مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده، رغبت به سرمایه‌گذاری در این بخش را کم کرده است. برای افزایش سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها باید مشکلات اقتصادی بخش خصوصی این بخش برطرف شود.

شهریور پارسال معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: ظرفیت نیروگاه‌های برق حرارتی از مرز ۶۸ هزار مگاوات گذشت.
 
 
میزان خاموشی‌ها تا پایان هفته کم می‌شود
در روز‌های اخیر برخی مناطق شهری و روستایی کشور دچار خاموشی موقت شده که مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام‌کرد: تلاش می‌شود تا پایان این هفته بخشی از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده به پایان برسد که بدین ترتیب، سه‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به حجم تولید برق افزوده شده و از میزان خاموشی‌ها کاسته می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۴۱۴۵۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
0
چقدر ما ایرانیها بدبختیم و این چه رویه ای هست که چند سالی است در ایران رواج پیدا کرده که به مرگ میگیرند مسئولان که مردم به تب راضی بشن الان باید خدارو شکر کنیم و خوشحال بشیم از این خبر؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین