پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
از آنجایی که این دو سه هفته بازار وعده و وعید شما داغه می‌خواستم درخواست‌ها و تقاضا‌های نوع دوستانه خودم و همکارانم را خدمتتون تقدیم کنم. مهم‌ترین تقاضای ما اینه که بیشتر به قیمت‌ها توجه کنید و در مورد اون‌ها تصمیم‌گیری‌های ریشه‌ای بکنید، آخه می‌دونید الان قیمت‌ها آنقدر بالا رفته که هیچ‌کس مثل شما قدرت تغییرش را نداره.

شعار سال:نامزد عزیز! این روزها که وعده‌های دلبرانه می‌دهی گوش می‌کنم و لذت می‌برم و لحظه‌شماری می‌کنم دولت بعد هرچه زودتر کارش را شروع کند. نمی‌دانم چرا خیلی‌ها ناامید هستند، من که مثل همیشه امیدوارم و حتی به آینده امیدوارتر هم شده‌ام. از آنجایی که این دو سه هفته بازار وعده و وعید شما داغه می‌خواستم درخواست‌ها و تقاضاهای نوع دوستانه خودم و همکارانم را خدمتتون تقدیم کنم تا لطفی کنید و به این بخش از جامعه هم توجهی کنید. مطمئنم سبد رای خوبی برای شما فراهم می‌کنه‌، البته نه اینکه فکر کنید منظور بدی دارم‌ها‌، اصلا‌، می‌دونم که نیت شما هم خیره.

مهم‌ترین تقاضای ما اینه که بیشتر به قیمت‌ها توجه کنید و در مورد اونها تصمیم‌گیری‌های ریشه‌ای بکنید‌، آخه می‌دونید الان قیمت‌ها آنقدر بالا رفته که هیچ‌کس مثل شما قدرت تغییرش را نداره.

از همین دلار شروع کنید. یکی از آقایون گفته بود دلار ده هزار تومنی مناسبه.

به نظر من که دلار هزار تومنی به مراتب مناسب‌تره. شما که دارید زحمت می‌کشید میارید پایین خوب تا هزار تومن بیارید پایین که میشه نرخ ده دوازده سال پیش و نشان بدهید که چقدر مقتدرانه قدرت و ارزش پول ملی را میشه یک شبه بالا برد.

می‌دونید با این قیمت دلار چه چیزهایی میشه اونطرف آب خرید؟ می‌دونید چند تا خانه و ویلا میشه در استانبول و تورنتو و اروپا خرید و چه صفایی کرد؟ وای! جنس خارجی را بگید که چقدر ارزان میشه عالی می‌شه، دوباره آستین‌ها را بالا می‌زنیم و می‌افتیم تو کار واردات  مشکل قانون منع واردات و مرزها و پلیس‌بازی هم اصلا و ابدا مهم نیست شما قیمت دلار را پایین نگه دارید بقیه‌اش با خودمون‌، دوستان و همکاران برای خدمات قاچاق کمکمون می‌کنند جنس چینی هم که خدا بده برکت. البته شاید کمی شرایط تولید داخل سخت بشه اما اشکالی نداره‌، جنس که ارزان بشه به خصوص جنس خارجی، همه دعاتون می‌کنند. به‌خصوص ما. حالا اگر صنعت و تولید هم تعطیل شد و بورس هم احیانا خورد زمین بعدش هم کارگرها بیکار شدند حداکثرش اینه که اونها هم همگی میان پیش خودمون تو کار واردات. چیه این صنعت ؟ همش دردسر. اصلا سود تو وارداته انگار ما ایرانی‌ها را ساختند برای تجارت.

بعد از دلار مهم‌ترین تصمیم مقتدرانه، پایین آوردن نرخ کالاهای اساسیه. یکی از بهترین کارهایی بود که دولت قبل هم انجام داد. بی‌نظیر بود گاهی می‌شد همون کالای اساسی را که با قیمت ارزان وارد می‌شد صادر می‌کردیم با دلار پنج شش برابر. اگر هم نمی‌شد همین جا در داخل دو سه دست می‌چرخوندیم و سه چهار برابر می‌فروختیم. عجب خاطره خوبی شد. نهاده‌های دامی و طیور که دیگه شیرین‌ترینش بود!

بعد از کالاهای اساسی تمرکزتان را بگذارید روی برق و آب و گاز  اینها دیگه اصل نعمته  برقی که در اروپا برای هر کیلووات می‌گیرند ۳۰ سنت اینجا ۲/۰ سنت هم قیمت نداره یعنی ارزان‌ترین برق دنیا. دیگه چه انتظاری داریم از شما مهربانان؟ تو این یکی دو سال چند میلیون دلار بیت‌کوین با همین برق دودهم سنتی استخراج کردیم و بارمون را بستیم  اگر اقتداری نشان بدهید و بتوانید ارزان‌ترش کنید که دیگه معرکه است اگر هم نشد به همین راضی هستیم با این قیمت برق می‌صرفه هر خانواده ایرانی یک ماینر تو اتاق خوابش راه بندازه  اصلا دیگه نیازی نیست سر کار برن مردم. مگه می‌تونند همه را بگیرند و ببندند؟ آخرش می‌شه مثل دیش ماهواره. هر چی می‌خوان قانون بگذارن براش و پلیس‌بازی در بیارن.

موضوع آب را فراموش نکنید. این حرف‌ها که سالانه شش میلیون متر مکعب بیشتر از موجودی آب در حال مصرف هستیم و ۸۰ درصد چاه‌های ایران در حال خشک شدن است و تا ۱۰ سال آینده ۹۰ درصد مملکت دچار تنش آبی شدید میشه و نصف مردم ایران مجبور میشن مهاجرت کنند فقط برای نگران کردن بی‌مورد من و شماست. وضعیت آب و نحوه مصرف آب به‌خصوص در کشاورزی عالیه. می‌دونید با همین نرخ تقریبا مجانی آب و صادرات محصولات کشاورزی تو این چند سال چندصد میلیون دلار سود کردیم؟ شماها فوق‌العاده‌اید.

بورس کالا یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های ماجراست یادتون نره. دونرخی آخر نعمته همین که شما اعلام کنید فلان کالا در بورس باید ارزان بشود حساب‌های بانکی ما گل‌باران می‌شه همه می‌دونیم که نیت شما خیره اما نمی‌دونم این چه رازی هست که تا شما در بورس چیزی را ارزان می‌کنید بازار داغ می‌شه و با یک ارتباط سازنده تلفنی حداقل صددرصد سود می‌سازه.

دولت قبلی که عالی عمل کرد. مطمئنم شما از اون بهتر عمل می‌کنید. شما کجا اون‌ها کجا؟

راستی یادم رفت. منع واردات یکی از زیبا‌ترین تصمیم‌هاست. اصلا مهم نیست چه کالایی را ممنوع می‌کنید. اگر کالا قابل قاچاق کردن باشه که بچه‌ها کمک می‌کنند و سریع قاچاق می‌کنیم این طرف آب. در این یکی دو ساله تا ده برابر هم سود داد. اگر هم قابل قاچاق نباشه خودش به اندازه کافی گران می‌شه فقط می‌شینیم و تماشا می‌کنیم بازار را.

آخ! در مورد افزایش چندین برابری یارانه و وام‌های چندصد میلیونی مشکوک‌الوصول و حقوق ماهیانه الکی به مردم که دیگه نگو و نپرس هر چقدر اینها را می‌شنوم انگار قند تو دلم آب می‌شه. هر کدام از اینها را که اعلام می‌کنید بلافاصله در ماشین حساب می‌زنم و تورمش را حساب می‌کنم و بال در میارم- دیروز داشتم حساب می‌کردم تا دلار ۱۰۰ هزار تومانی با همین دست فرمون دو سه سال دیگه بیشتر نمونده.

تا ده پانزده سال پیش هیچی نداشتم. دو دولت قبل خیلی خوب عمل کرد و ما را از هیچی، میلیونر کرد- دولت قبلی هم که دیگه فوق‌العاده بود و ما را به لطفشون میلیاردر کرد. مطمئنم با اقتدار و مهربانی‌های شما این‌بار تریلیاردر می‌شویم دوستتون دارم

ارادتمند شما‌، معاضد منتظرالدوله


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه جهان صنعت ، تاریخ انتشار:  12خرداد 1400، کدخبر: ،www.jahanesanat.ir،182263

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین