پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
در تکاپوی حضور برخی کاندیدا‌ها در شبکه‌های اجتماعی همچون کلاب هاوس و گفتگو با مردم قابل توجه است. اما به نظر می‌رسد جای خالی برگزاری نشست‌های تخصصی میان کاندیدا‌ها و اساتید دانشگاه و نخبگان کاملا احساس می‌شود.

شعار سال:امسال تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در حالی انجام می گیرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا از برگزاری سخنرانی ها و اجتماع های مختلف عمومی و دانشگاهی خبری نیست. اکثر برنامه های تبلیغی در رسانه های مجازی انجام می شود و کاندیداها نیز سعی می کنند از فرصت تبلیغات در رسانه ملی به بهترین نحو استفاده کنند.

در این میان حضور برخی کاندیداها در شبکه های اجتماعی همچون کلاب هاوس و گفتگو با مردم قابل توجه است. اما به نظر می رسد جای خالی برگزاری نشست های تخصصی میان کاندیداها و اساتید دانشگاه و نخبگان کاملا احساس می شود.

اگرچه کاندیداها تمایل دارند کمتر به چالش کشیده شوند و بیشتر حرف بزنند و از وعده های خود بگویند و به همین دلیل به تک گویی بیشتر علاقه دارند تا بحث و گفتگو، اما چنین رویکردی قطعا نمی تواند عیار کاندیداها را از لحاظ داشتن برنامه عملی و علمی مشخص کند.

در دوره های قبل رسم بود کاندیداها به دعوت تشکل های دانشجویی در دانشگاه حضور می یافتند و بعد از سخنرانی به چند سوال دانشجویان هم پاسخ می دادند. اما معمولا در چنین نشست هایی نیز هیجان غالب فضای دانشجویی بر بار تخصصی مباحث می چربید.

لذا به نظر می رسد برگزاری نشست های تخصصی میان کاندیداها و اساتید دانشگاه در فضایی کاملا تخصصی و به دور از احساسات و حُبّ و بغض های سیاسی بهتر می تواند به شناخت کاندیداهای «برنامه محور» از کاندیداهای «شعار محور» کمک نماید.

بنابراین می بایست به کاندیدایی که از حضور در فضایی مانند کلاب هاوس استقبال می کند، اما مایل نیست مقابل چند استاد با تخصص های مختلف بنشیند و از برنامه ها و ایده های خود دفاع کند، شک کرد که آیا واقعا توان اداره کشور آن هم در این شرایط سخت را دارد؟

چنانکه گفته می شود، علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و اگر قرار است سرنوشت اداره کشور در 4 سال آینده به دست فردی لایق، اصلح، مدیر و مدبر سپرده شود، باید هم اکنون از کاندیداها خواست برنامه های خود را در معرض ارزیابی اساتید دانشگاه و نخبگان قرار دهند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

جلیل بیات

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از عصر ایران

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین