پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مفسدین، رانت خواران و بی‌قیدی دولت از جمله عواملی هستند که منجر به شکل‌گیری وضعیت موجود شده‌اند؛ بنابراین دقت، نظارت، جلوگیری از رانت، مبارزه با فساد و به کارگیری متخصصین می‌تواند مانع این فساد‌ها شود. اما وقتی دولت شرایط را رها کرده و ستاد تنظیم بازار نقش آفرینی نمی‌کند، نشان می‌دهد که دولت درگیر روزمره شده و امور کشور را رها کرده است.
شعار سال: علیرضا زاکانی در برنامه صریح و صمیمانه شبکه خبر سیما در مورد علت حضور خود در عرصه رقابت انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت:بعد از انقلاب هر حوزه‌ای که نیاز به فداکاری داشته، بنده در آنجا بودم و هر جا که منفعتی بود، بنده در آنجا غایب بودم همچنانکه در سن پانزده سالگی به جبهه رفتم و ۶۲ ماه در جبهه جنگ حق علیه باطل حضور داشتم. با پایان جنگ، وارد دانشگاه شدم و در آنجا امور بزرگترین تشکل دانشجویی که منظور بسیج دانشجویی است، را در دست گرفتم و کمک کردم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: همچنین در سال اول مجلس عضو هیئت رئیسه مجلس و هیئت رئیسه کمیسیون آموزش بودم و در کمیسیون برجام و ریاست آن کمیسیون هم حضور داشتم. نکته قابل توجه در مورد مسئولیت‌هایی که برعهده داشتم این است که برای برعهده گرفتن این مسئولیت‌ها و از جمله ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس خودم پیش قدم نشدم و بنا بر اصرار اطرافیان آن‌ها را برعهده گرفتم. در حال حاضر با توجه به شرایط کشور این نکته دریافت می‌شود که کشور نیاز به یک تحول دارد لذا اعلام آمادگی کردم که با کمک مردم این تحول را ایجاد کنیم.
 
جزو ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد داریم

زاکانی در پاسخ به اینکه حاضر است قبل از برگزاری انتخابات اعضای کابینه خود را معرفی کند؟ تصریح کرد: این کار اشتباه است. به عبارت دیگر اگر چند ده نفر را به عنوان ستون فقرات دولت انتخاب کنم، اما بعد از انتخاب فرد قوی‌تر را پیدا کنم، باید آن را انتخاب کنم. ممکن است آن فرد در حال حاضر در ستاد‌های دیگر حضور داشته باشد، اما این امکان وجود دارد بعد از انتخابات عضو کابینه شود چرا که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه از پتانسیل نیرو‌های دیگر که ممکن است در ستاد رقبا حضور داشتند، استفاده کنم؛ بنابراین این اقدام که فردی را از قبل انتخاب کنم غلط است چراکه این اقدام مخالف آئین دینی ما است.

وی درباره راهکار‌های خود برای کنترل تورم موجود در کشور اظهار کرد: ۵۰ سال است که تورم دو رقمی را تجربه می‌کنیم که این پدیده‌ای عجیب در دنیا است و جزو ۵ کشوری هستیم که تورم بالای ۲۵ درصد داریم. بر همین اساس برای کنترل تورم برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در نظر گرفتیم.
 
اراده برای نظارت و دقت یکی از راه‌های مقابله با گران فروشی است

زاکانی گران فروشی را یکی از آفات شرایط اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اراده برای نظارت و دقت یکی از راه‌های مقابله با گران فروشی است. در تصور برخی دولت مانند هواپیما است که بعد از قرار گرفتن در مسیر آن را رها می‌کنند کمااینکه دولت فعلی احساس کرده هواپیما درمسیر است و آن را رها کرده است. از طرف دیگر مفسدین، رانت خواران و بی‌قیدی دولت از جمله عواملی هستند که منجر به شکل‌گیری وضعیت موجود شده‌اند؛ بنابراین دقت، نظارت، جلوگیری از رانت، مبارزه با فساد و به کارگیری متخصصین می‌تواند مانع این فساد‌ها شود. اما وقتی دولت شرایط را رها کرده و ستاد تنظیم بازار نقش آفرینی نمی‌کند، نشان می‌دهد که دولت درگیر روزمره شده و امور کشور را رها کرده است.
 
دولت از ظرفیت تولید کشور به خوبی استفاده نکرده است

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کشور ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری ده درصد نیست بلکه۱۳ درصد است، علاوه براین افراد جویای کار خسته شدند و رها کردند، کارگران فصلی و زنان خانه‌دار هم در‌ای نرخ حساب نشدند، لذا نرخ بیکاری بیش از این است. با توجه به این شرایط به دنبال این هستیم که در صورت پیروزی در دولت آینده با فوریت حوزه اقتصاد و مدیریت توجه خود را مدنظر قرار دهیم و بر روی جهش تولید معطوف شویم. در دولت کارشناسان به ریشه مشکلات اقتصادی اعم از تورم و بیکاری، توجه می‌کنیم و به ازای آن اشتغال جوانان را تامین خواهیم کرد.

زاکانی ابراز کرد: در حال حاضر یک و یک دهم جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهیم و از طرفی اگر سواحل و منابع نفتی و گازی به خوبی مدیریت می‌شد، این وضعیت را نداشتیم. شرایط اقتصادی کشور گویای این نکته است که دولت از ظرفیت تولید کشور به خوبی استفاده نکرده است، لذا مشکل بی عرضگی، بی ارادگی و اداره غیرعلمی کشور است. به عنوان مثال در صنعت ساختمان بیش از ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که این مورد نه تنها می‌تواند تهدیدی برای کشور محسوب می‌شود بلکه فرصت ساز است و تنها در صورتی بی‌توجهی به آن بُعد تهدید پررنگ‌تر می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از جهان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۶۵۴۶۵، www.jahannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین