پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۴۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
یک کارشناس نرخ بالای تورم و نقدینگی سرگردان در جامعه را عمده‌ترین دلیل بالا رفتن قیمت مسکن در شهر‌ها و کلان شهر‌ها دانست و معتقد است: وضعیت قیمت مسکن در دولت آینده به سرعت به سمت بهبود خواهد رفت.
شعار سال: برنامه تیتر امشب یکشنبه با دو مهمان به موضوع بررسی مشکلات مسکن و چگونگی حل آن در دولت آینده پرداخت.
 
قیمت مسکن در دولت آینده به سرعت بهبود می‌یابد
 
پروین پور کارشناس مسکن با بیان اینکه اصل مشکل در حوزه مسکن قیمت بالای آن است، گفت: وضعیت موجود در بازار مسکن حاصل بی برنامه گی و بی تدبیری در این حوزه است.

وی پیش بینی کرد وضعیت قیمت مسکن در دولت آینده به سرعت به سمت بهبود خواهد رفت.

پروین پور با بیان اینکه علت اصلی بالا بودن قیمت مسکن در شهر‌ها و کلان شهر‌ها تحت تاثیر بالا بودن قیمت زمین و کنترل نکردن قیمت زمین است، گفت: برخی افراد در حوزه‌های دیگر شغلی با سرمایه گذاری و خرید زمین باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شوند که این موضوع باعث بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.

وی افزود: دولت آینده برای کنترل قیمت مسکن ابتدا باید سامانه اطلاعاتی املاک را تشکیل دهد چرا که نبود چنین سامانه‌ای باعث بی اطلاع بودن دولت از قیمت مسکن می‌شود و در گام بعدی دولت باید دست دلالان و سوداگران در حوزه مسکن را کوتاه کند.

صبوحی دیگر مهمان برنامه تیتر امشب نیز نرخ بالای تورم و نقدینگی سرگردان در جامعه را عمده‌ترین دلیل بالا رفتن قیمت مسکن در شهر‌ها و کلان شهر‌ها می‌داند و معتقد است نقدینگی سرگردان در جامعه باعث می‌شود به جای هدایت این پول‌ها به سمت تولید این نقدینگی در بازار مسکن سرمایه گذاری شود که باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۲۸۴۰۸، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین