پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان بوشهر بعد از خوزستان ثروتمندترین استان ما است، بزرگ‌ترین مخازن گاز کشور و نیروگاه اتمی در این استان قرار دارد، ولی متاسفانه محرومیت زیادی دارد.
شعار سال: عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر که عصر امروز از شبکه استانی سیما پخش شد، خطاب به مردم این استان بیان کرد: استان بوشهر بعد از خوزستان ثروتمندترین استان ما است، بزرگ‌ترین مخازن گاز کشور و نیروگاه اتمی در استان شما قرار دارد، ولی متاسفانه استان شما محرومیت زیادی دارد که نشان می‌دهد ذهنیت راهبردی ما نسبت به استان‌ها با دیدگاه سیاسی است نه اقتصادی.

او ادامه داد: اگر دیدگاه اقتصادی وجود داشته باشد مردم باید از نتیجه این اقدام‌ها بهره‌مند شوند، الان بندر بوشهر باید به مرکز کشور وصل باشد یعنی راه آهن بوشهر- شیراز را باید هر چه سریع‌تر راه اندازی کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موقعیت استان بوشهر در زمینه صید و شیلات، عنوان کرد: باید از فعالیت کسانی که جسورانه برای صید ترال به آب‌های بوشهر تجاوز می‌کنند، جلوگیری شود. مردم باید بتوانند در این استان ماهیگیری کنند.

همتی گفت: در بخش شیلات استان باید سرمایه گذاری کنیم، زیرا امکان رشد بیشتر را دارد، شیلات می‌تواند بخش بزرگی از فعالیت اقتصادی در استان باشد.

او عنوان کرد: ما استانی (بوشهر) در جنوب کشور داریم که می‌تواند و استحقاق این را دارد که رشد خیلی خوبی داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی که این استان دارد زمستان می‌تواند مرکز گردشگری باشد و از ایران و دیگر نقاط دنیا به این استان سفر کنند. یکی از کار‌هایی که به طور جدی پیگیری خواهم کرد تعطیلات زمستانی است تا مردم از مواهب استان در زمستان بهره‌مند شوند.

منافع اقتصادی پارس جنوبی به نفع مردم بوشهر باشد

همتی ادامه داد: در فصل گرما شرایط در این استان طاقت فرسا است و باید یارانه برق به مردم داده شود.

او منطقه پارس جنوبی را مزیت بزرگی برای مردم بوشهر برشمرد و عنوان کرد: باید از این مزیت برای اشتغال پایدار و ایجاد منافع اقتصادی به نفع مردم بهره برد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر قرار باشد با وجود این همه تاسیسات گازی مردم از نظر اقتصادی محروم باشند، این مورد مطلوب دولت جمهوری اسلامی نخواهد بود.

همتی همچنین بیان کرد: در دولت سیزدهم یکی از مسائلی که مردم باید به آن توجه کنند و ما به عنوان دولت موظفیم از آن حمایت کنیم آزادی‌های اجتماعی است چرا باید جوانان ما در استان‌ها و شهر‌های کوچک زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت نداشته باشند. چرا باید دخترخانم‌ها اگر مدرسه یا دانشگاه نروند تفریح و برنامه‌ای ندارند؟

مسئولان نباید در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند

او گفت: بر مبنای مطالعه و آنچه که دیده‌ام می‌گویم جوانان از زندگی روزمره‌شان احساس رضایت ندارند، در شهر‌های بزرگ مانند تهران این معضل را داریم و در شهر‌های کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه برای جوانان تنگ‎تر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت من برای این موضوع برنامه دارد نباید مسئولان دولتی و بخش‌های دیگر این قدر در زندگی اجتماعی مردم دخالت کنند و به جوانان «گیر» بدهند. این معنا ندارد.

همتی عنوان کرد: در جا‌های مختلف دنیا برای زنان و جوانان احترام زیادی قائل شوند. ۵۰ درصد جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند که باید هویت مستقل خود را داشته باشند نباید زنان به خاطر شوهرانشان شناخته شوند. باید هویت مستقل داشته باشند و این روند باید ادامه یابد.

غلبه سیاست بر اقتصاد در کشور

او همچنین با اشاره به علل حضورش در انتخابات ریاست جمهوری یکی از این علت‌ها را شرایط نامطلوب اقتصادی دانست و گفت: فکر کردم اگر روند کنونی ادامه یابد، ممکن است نتایج بدتری برای کشور داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، افزود: اقشار مختلف مردم در همه نقاط کشور مشکل بیکاری و تامین معیشت دارند و رفاه آنان تحت تاثیر تحریم به مراحل نامطلوبی رسیده است.

همتی، تغییر ریل گذاری اقتصادی و بازنگری در نحوه نگرش در زمینه اداره جامعه را از برنامه‌های خود دانست و یکی از مشکلات کشور را غلبه سیاست بر اقتصاد خواند که به ویژه باعث شده از توانمندی استان‌ها استفاده نشود.

او با اشاره به اینکه نگرش اقتصادی در بین مسئولان کم است، گفت: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است در کشور ما هم هر اقدام باید به نفع جیب مردم باشد.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: منظور مردم از رای دادن این نیست که از نظر اقتصادی و اجتماعی و سیاسی محروم و محدودتر شوند.

همتی با اشاره به اشراف و تخصص خود در زمینه اقتصاد، بیان کرد: برای اینکه آخرین فرصت باقی مانده برای اصلاح اقتصاد را از دست ندهیم وارد صحنه شدم و می‌خواهم برای ۴ سال رئیس جمهور شوم، خیلی از روسای جمهور در چهار سال برای اصلاحات اقتصادی کار‌هایی انجام می‌دهند، اما برای چهار سال بعد دچار محافظه کاری می‌شوند و نمی‌توانند اقدام اساسی انجام دهند.

راهبرد توسعه اقتصادی برای استان‌ها نداریم

او تاکید کرد: راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداریم، هر استانی یک ویژگی دارد که باید با برداشتن نگاه متمرکز با استفاده از آن ویژگی برای توسعه استان برنامه داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید دوباره بر غلبه سیاست بر تصمیمات اقتصادی، افزود: وقتی نگاه سیاسی به استان‌ها داشته باشیم، راه‌حل‌ها با دید امنیتی و تصمیمات مرکز ارائه می‌شود.

همتی بیان کرد: تصمیم داریم هر سه ماه یک بار جلسه‌ای با نخبگان وجوانان استان داشته باشیم و به تدریج روند توسه استان را زیر نظر قرار دهیم.

هر استان را نخبگان استان باید اداره کنند

او با اشاره به اینکه از ویژگی استان‌ها از جمله بوشهر، موانع آن‌ها و اینکه چه کسانی جلوی پیشرفت استان را می‌گیرند، مطلع است، ادامه داد: استان‌ها نباید از مرکز اداره شوند استان‌ها باید با شایسته سالاری به دست مردم و نخبگان استان اداره شوند. معنا ندارد وقتی در استان نخبه وجود دارد از جای دیگر افرادی بفرستیم که استان را اداره کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر توسعه متوازن استان‌ها گفت: اکنون هر چقدر از مرکز دور شویم میزان توسعه یافتگی کم می‌شود که این موضوع باید با آمایش سرزمین حل شود.

توجه ویژه به گردشگری

همتی با تاکید بر توجه ویژه به گردشگری با توجه به چهارفصل بودن کشور، افزود: با افزایش نرخ ارز جذابیت گرشگری ایران برای خارجی‌ها بیشتر شده و ضمن تسریع در واکسیناسیون کرونا باید به جذب گردشگر توجه شود. وورد هر گردشگر اشتغال ایجاد می‌کند و سخت نگرفتن به مسائل گردشگران باعث رفاه استان شود. توسعه بوم‌گردی با استفاده از منابع بانکی یکی از راه‌های توسعه اشتغال در حوزه گردشگری است.

او عنوان کرد: بیکاری در همه استان‌ها مشترک است، اگر نگاه تمرکز زدایی وجود داشته باشد و بردن پیشرفت به داخل استان‌ها مد نظر باشد باعث توسعه اشتغال خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در یک دهه گذشته بیشتر به علت تحریم و کاهش منابع، رشد متوسط نیم درصد بوده یعنی در این مدت ۵ درصد پیشرفت و ثروت در کشور افزایش یافته و کشور ما در مقایسه با کشور‌های همسایه و دنیا رشد قابل توجهی نکرد ه و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

حداقل دستمزد باید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد

همتی، بیکاری و هدفمند پرداخت نشدن یارانه‌ها را از علل کوچک‌تر شدن سفره مردم برشمرد و ادامه داد: دولت مهم‌ترین کاری که می‌تواند بکند این است که حداقل دستمزد‌ها را افزایش دهد و قدرت خرید را با اعطای کارت اعتباری خرید در کوتاه مدت بهبود دهد.

او با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تورم، کاهش ارزش پول ملی و فشار‌های حداکثری قدرت خرید مردم را کاهش داده است، عنوان کرد: دهک‌های اول تا سوم باید در اولویت دریافت یارانه باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۶ نزدیک به ۳۰۰ دلار بوده که طبق آن الان ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

همتی جاده ابریشم، جاده کتان، کردیور شمال به جنوب و از ایران تا مدیترانه را چهار محور ارتباطی مهم برای توسعه اقتصادی کشور خواند و گفت: توجه به این محورها، باعث ارتباط استان‌ها با هم و شاهراه‌های بین المللی و در نهایت موجب توسعه استان‌ها و کشور می‌شود.

او با اشاره به مشکلات کشاورزان، خرید تضمینی محصولات به قیمت روز را، راهکار توجه به کشاورزان خواند و با مهم دانستن ساماندهی تامین نهاده‌های کشاورزی گفت باید سازوکاری طراحی شود که دلال‌ها نتوانند با پیش خرید محصولات با قیمت پایین کشاورز را دچار مشکل کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: در دولت سیزدهم شاهد توسعه روستا‌ها و اشتغال پایدار در استان‌ها باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۸۴۶۱۹، باشگاه خبرنگاران جوان، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین