پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۴۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در ۲ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات ایران به عراق از نظر ارزشی ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
شعار سال: سید حمید حسینی در مورد وضعیت تجارت ایران و عراق در دو ماهه ابتدای سال جاری، گفت: به دلیل کاهش صادرات گاز و فرآورده‌های نفتی به عراق در دو ماهه ابتدای سال جاری با افت صادرات به عراق مواجه شدیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق، افزود: لذا در ۲ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد افت صادرات به عراق داشتیم.

وی با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری ارزش صادرات ایران به عراق حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است، گفت: اگر مساله بدهی‌های عراق به ایران حل شود صادرات گاز به این کشور نیز روند قبلی خود را می‌یابد و می‌توان با صادرات گاز ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

حسینی بیان داشت: البته به غیر از موضوع کاهش صادرات گاز، سایر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نیز در کاهش صادرات به عراق موثر بوده است.

وی گفت: نگرانی از کاهش قیمت دلار در ایران و افزایش قیمت دلار در عراق هم بر روی روابط تجاری دو کشور تاثیرگذار بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۸۰۰۰۵۲۱، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین