پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
اصولگرایان حاضر در مبارزه برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری به همتی انتقادمی کردندکه چرا اسامی ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی را اعلام نمی‌کند و همتی در جریان آخرین روزمناظره از سرجای خود بلند شد و کاغذی جلوی رییسی گذاشت وگفت این هم لیست ۱۱ بدهکار بزرگ بانکی واز اوخواست اسامی را اعلام کند.
شعار سال : ابراهیم رییسی بدون اینکه اسامی را اعلام کند گفت چرا امروز این لیست را می‌دهی و همتی نیز پاسخ اورا داد. دیروز خبرگزاری‌های نزدیم به رییسی اسامی ۱۱ نفررا که با خودکار نوشته شده بود را اعلام کردند و نوشتند این افراد یا دستگیر شده اند یا پرونده شان در حال رسیدگی است. روزنامه جوان نیز در شماره روز دوشنبه ۲۵ خرداد خود تصویر ادعایی از لیست ابربدهکاران بانکی را نشان داده ونوشته است که با پیگیری رسانه‌ای شد؛ معلوم شد ۱۱ نفر ادعایی از قضا یا محاکمه شده و در زندانند یا در حال طی کردن فرآیند دادرسی هستند یا اینکه از وابستگان دولت به حساب می‌آیند که همکاری نکردن مسئولان دولتی باعث شده قوه قضائیه نتواند تا کنون به پرونده آن‌ها ورود کند، یا اینکه حتی فوت کرده‌اند. آقای همتی دو سال و اندی مسئول بانک مرکزی بود و باید بدهی این ابربدهکاران بانکی را با اختیارات قانونی‌ای که داشت وصول می‌کرد و به بیت‌المال بازمی‌گرداند. کار نکرده بانک مرکزی از سوی قوه قضائیه انجام شد، اما رئیس معزول بانک مرکزی در مناظرات انتخاباتی لیست کار‌های نکرده‌اش را تحویل رئیس قوه قضائیه داد!

دانیال‌زاده، عظام، صدرهاشمی، العقیلی، اقدامیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی‌صفا و ریخته‌گران، این‌ها ۱۱ نفری هستند که آقای همتی در مناظره سوم انتخاباتی اسامی آن‌ها را به آقای رئیسی داد و مدعی شد ابربدهکاران بانکی‌ای هستند که قوه قضائیه باید با آن‌ها مقابله کند! با انتشار اسامی مشخص شد از قضا قوه قضائیه کار نکرده آقای همتی را در بانک مرکزی انجام داده و با این مفسدان اقتصادی برخورد قضایی کرده‌است. اما فرهاددژپسند وزیر اقتصاد دیروز گفته است: "باید مطالبات معوق بانکی به حداقل برسد. بعید است لیست ۱۱ نفره که بحث آن مطرح است، همان لیست مد نظر باشد. "

حالا چند پرسش پیش می‌آید: آیا این لیست همانی است که همتی به رییسی داد؟ اگر همان لیست است این پرسش پیش می‌آید چرا رییسی در همان روز مناظره اسم ها را نخواند و روز بعد فهرست از رسانه‌های طرفدار رییسی سردرآورد؟

پرسش بعدی این است که دژپسند آیا اسامی واقعی را می‌داند و اگر می‌داند چرا آن‌ها را افشا نمی‌کند؟

سرانجام این یک پرسش جدی از همتی است که آیا اسامی که به رییسی داده است همین ۱۱ نفرند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ساعت ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۵۰۷۴۲، www.saat۲۴.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین