پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۷
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ما در کشور به دنبال استقرار نظام سطح‌بندی شده و جامع مداخلات کنترل آسیب‌های اجتماعی هستیم که ملاحظات هر فرد باید تک‌دوزی و قابل رصد باشد؛ درمان و کاهش آسیب در نظام اعتیاد باید شبکه‌ای شود و مسیر ارائه خدمت در شبکه مشخص باشد.
شعار سال: «محسن روشن‌پژوه» معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی به اندازه‌ای مهم است که جزو اولویت‌های سطوح مختلف اجرایی کشور و یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: اعضای این کمیته در جایگاه مهم و اساسی قرار دارند و باید از طرفی جوابگوی مطالبات مردمی و از طرفی هم پاسخگوی دستورالعمل‌های سطوح اجرایی باشند و اقدامات این کمیته در دنیا و آخرت آن‌ها تاثیرگذار است.
 
کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

این مسئول، گفت: آسیب‌های اجتماعی و مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و عواملی مختلف دست به دست هم می‌دهد تا آسیب اجتماعی به وجود بیاید و کنترل آن هم نیازمند اجرای اقدامات مختلفی است.

روشن‌پژوه، اضافه کرد: بهبود وضعیت اجتماعی کشور بدون توجه به اصلاح عرصه‌های کارکردی جامعه، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عملکرد نهاد‌های مرتبط انتظار دست نیافتنی است و کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: وقتی که دستگاهی اسم اعتیاد را بر روی خود گذاشت به معنای این نیست که کنترل آن تنها وظیفه آن سازمان است و در درمان و کنترل آسیب‌های مربوط به اعتیاد یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد.

این مسئول، گفت: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وظیفه هدایت این مسیر را دارند، ولی تمامی دستگاه‌های مختلف تاثیرگذار هستند و باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید چند اصل را رعایت کنیم، افزود: توجه به کرامت و جایگاه انسانی افراد مهمترین اصل در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی است که باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

روشن پژوه تأکید کرد: در حوزه درمان و کاهش آسیب، سری‌دوزی کارگشا نیست و باید تک‌دوزی کردن خدمات را موردتوجه قرار دهیم و خدمات باید با توجه به ملاحظات اختصاصی فرد به لحاظ سن، جنسیت، مسائل خانوادگی، مسائل اجتماعی، داشتن یا نداشتن فرزند موردتوجه قرار بگیرد.
 
باید جامعیت خدمات، خدمات پیوسته و سطح‌بندی شده داشته باشیم

وی یادآور شد: ساماندهی افراد جمع‌آوری‌شده طی یک روز، امکان ارائه خدمات تک‌دوزی را از ما می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما تک‌دوزی کردی خدمات است، ما باید جامعیت خدمات، خدمات پیوسته و سطح‌بندی شده داشته باشیم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما در کشور به دنبال استقرار نظام سطح‌بندی شده و جامع مداخلات کنترل آسیب‌های اجتماعی هستیم که ملاحظات هر فرد باید تک‌دوزی و قابل رصد باشد؛ درمان و کاهش آسیب در نظام اعتیاد باید شبکه‌ای شود و مسیر ارائه خدمت در شبکه مشخص باشد.

وی در پایان یادآور شد: سطح‌بندی خدمات در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد بسیار مؤثر است، پراکندگی جغرافیایی متناسب با پراکندگی گروه هدف نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بهزیستی، تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۸۰۱۳، www.behzisti.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین