پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی گفت: هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است.

شعار سال: نصیر بهرامی اظهار کرد: در این معدن هیچ‌گونه انفجاری برای استخراج انجام نشده و این موضوع ممنوع است.
 
وی ادامه داد: هرگونه انفجاری در معدن صورت گیرد خسارت زیادی برای بهره‌بردار ایجاد خواهد کرد و هیچ بهره‌برداری این کار را دوست ندارد.
 
بهرامی یادآور شد: هزینه زیادی شده تا پس از شش ماه استخراج شود و با انفجار سنگ متلاشی شده و تبدیل به ضایعات می‌شود.
 
این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی افزود: چند وقت پیش شایعه‌ای مبنی بر ایجاد انفجار در این معدن در جراید و خبرگزاری‌ها منتشر شد که این موضوع اصلا صحت ندارد و کارشناسان رسمی دادگستری در بازدیدهایی که انجام دادند اعلام کردند هیچ‌گونه انفجاری صورت نگرفته است.
 
بهرامی با بیان اینکه سنگ این معدن با دستگاه استخراج می‌شود، اضافه کرد: مهندسین ناظر سازمان صمت از این معدن نیز بازدید داشتند و اعلام کردند هیچ‌گونه انفجاری صورت نگرفته است.
 
وی بیان کرد: در این مجموعه به صورت مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و تا فرآوری سنگ به طور غیرمستقیم ۲۰۰۰ نفر از این معدن ارتزاق می‌کنند.
 
این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با بیان اینکه سنگی که از این مجموعه استخراج می‌شود گوهره است، ادامه داد: در حال حاضر لرستان در تولید سنگ گوهره رتبه دوم کشور را دارد.
 
بهرامی با تاکید براینکه مجموعه معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی دوستدار محیط زیست هستند، خاطرنشان کرد: آماده هرگونه همکاری در راستای صیانت از گونه‌های گیاهی و جانوری در منطقه با محیط زیست استان هستیم و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم شد.
 
وی بیان کرد: طبق قانون معادن کشور ۱۲ درصد حقوق دولتی از بهره مالکانه معدن باید به محل همان معدنکاوی جهت ایجاد پوشش گیاهی و جبران خسارات ناشی از فعالیت معدنی اختصاص داده شود.
 
این بهره‌بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با بیان اینکه این معدن در منطقه حفاظت شده محیط زیست نیست، گفت: دادگاه بهره بردار قبلی که در این منطقه به مساحت ۱۷۵۵ مترمربع فعالیت معدنی داشته را جریمه کرده است.
 
بهرامی تصریح کرد: استخراج از معدن در چارچوب پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود که براساس این پروانه ضلع و چارچوب مشخص است و هر ماه چندین بار مهندسین ناظر از این مجموعه بازدید می‌کنند و مسئول فنی هر روز در داخل معدن حضور دارند.
 
وی از زحمات رئیس صمت استان بابت حمایت‌ها و پیگیری‌ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری از همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان از بخش تولید انتظار حمایت داریم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری معدن نامه  ، تاریخ انتشار: 1 تیر 1400، کدخبر:7785 ، www.madanname.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
چه خوب که به فکر محیط زیست هم هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین