پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف کاهش و پیشگیری از جرایم سنگین مانند قتل، حمل، واردات، تولید و عرضه سلاح‌های سرد را ممنوع و برای استفاده در موارد خاص، دریافت مجوز را ضروری اعلام کردند.

شعارسال: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، ابتدا طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات) در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

هدف از ارائه این طرح، ایجاد برخی ممنوعیت‌ها برای حمل سلاح سرد و پیشگیری از وقوع جرایمی مانند قتل و ضرب و جرح است که در یک ماده واحده و دو تبصره تهیه شده است.

بر اساس این طرح، دو تبصره به شرح زیر به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی مصوب دوم خرداد ماه ۱۳۷۵ الحاق می‌شود؛

تبصره ۱ ـ حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور، قداره یا پنجه بوکس و نیز سایر ادواتی که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد، جرم محسوب شده و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه ۶ محکوم و حسب مورد، این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

تبصره ۲ ـ تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره یک در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آئین‌نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کلیات این طرح با ۱۷۲ رأی موافق، ۵۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید و جزئیات آن نیز در جلسات آینده بررسی خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:11 آبان 1395، کد مطلب: 3811852، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین