پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴
وزیر خارجه افغانستان با تاکید بر اجماع سیاسی در افغانستان خاطرنشان کرد طالبان نیز جزئی از مردم کشور هستند گفت که دولت می‌تواند با طالبان به صلح برسد؛ و کشور‌های خارجی نباید بیش از این در پی بهانه‌جویی باشند.

شعار سال:وزیر خارجه افغانستان با بیان اینکه طالبان نیز جزئی از مردم کشور هستند گفت که دولت می تواند با طالبان به صلح برسد.

"حنیف اتمر" وزیر خارجه افغانستان  روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار داشت : «ما می‌گوییم که طالبان افغان هستند و دولت افغانستان می‌تواند با آن‌ها صلح کند؛ اما آن عده از تروریست‌های خارجی که اکنون با کمک طالبان در افغانستان می‌جنگند، افغان نیستند و برای صلح با آنان هیچگونه زمینه،‌ قانون و چارچوب سیاسی نداریم، آن‌ها باید از افغانستان اخراج شوند».
 
وزیر خارجه افغانستان با تاکید بر اجماع سیاسی در افغانستان خاطرنشان کرد کشورهای خارجی نباید بیش از این در پی بهانه‌جویی باشند.
 
وی تصریح کرد کشورهای خارجی نباید  بگویند که  امکان تامین صلح در افغانستان وجود ندارد.
 
اتمر خاطرنشان کرد: هر زمانی که جلو جنگ گرفته شود، همان روز در افغانستان صلح تامین می‌شود.
 
وزیر خارجه افغانستان درحالی این  سخنان را می گوید که مذاکرات بین الافغانی در دوحه به  بن بست رسیده است و  هر روز شاهد سقوط سریالی شهرستان های این کشور هستیم .
 
براساس گزارش های منتشر شده طالبان هم اکنون حدود 80 درصد از افغانستان را در اختیار دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:  6 تیر   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84383705

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین