پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
وزیر راه و شهرسازی در خصوص ۲ پروژه بسیار مهم و اساسی حوزه حمل و نقل استان کردستان گفت: راه آهن همدان به سنندج و فرودگاه سقز نیز درآینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
شعار سال: محمد اسلامی روز سه‌شنبه در بدو ورود به سنندج و در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد و ساخت راه از نیاز‌های اساسی کردستان برای قرار گرفتن در مسیر توسعە و یکی از مطالبات مردم است لذا همه برنامه‌های حوزه راه در این استان در این راستا به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه در این سفر چند طرح حوزه راه افتتاح و از چند طرح در دست ساخت هم بازدید به عمل می‌آید افزود: افتتاح جاده جدید سنندج به مریوان که از مطالبات دیرینه مردم استان بود و بسیار هم زمانبر شد امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی بهره برداری قسمتی از کریدور شمال به جنوب در استان را نیز جزو برنامه‌های سفر یک روزه به کردستان ذکر کرد و گفت: تمامی این برنامه‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های توسعه‌ای برای کردستان است.

اسلامی در خصوص ۲ پروژه بسیار مهم و اساسی حوزه حمل و نقل استان نیز یادآور شد: راه آهن همدان به سنندج و فرودگاه سقز نیز درآینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از جاده سنندج به مریوان در محور تیژتیژ به گاران به طول ۵۲ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی قطعات یک و ۲ گردنه خروسه و افتتاح ۳۱ کیلومتر از کریدور شمال به جنوب و بازدید از گردنه ماموخ و تونل و پل قصاب خانه در محور سنندج به دیواندره از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.

حداث جاده جدید سنندج - مریوان در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان سال ۱۳۸۸ مصوب شد.

با توجه به در دستور کار بودن ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه - مریوان می‌توان گفت شبکه راه‌ها و محور‌های ارتباطی غرب استان کردستان تحت تاثیر فعالیت‌ها و مراودات این منطقه قرار خواهد گرفت.

از نظر حجم ترافیک و نیز ایجاد گره‌های بین راهی و همچنین تجهیز امکانات لجستیکی اتمام این طرح یک اولویت برای دولت است تا بتواند سهولتی ۲ چندان در کاهش ترافیک ترانزیتی این مسیر به سمت اروپا باشد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه برای بهره برداری از پروژه جاده جدید سنندج- مریوان به استان کردستان سفر کرد و در فرودگاه سنندج مورد استقبال بهمن مرادنیا استاندار کردستان، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گرفت.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ ریال کد خبر: ۸۴۳۸۶۷۹۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین