پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه مرز زمینی ایران با پاکستان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بر روی مسافران دو سوی مرز تا بهبودی شرایط بسته شده است.

شعار سال: محمد هادی مرعشی اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونا و به منظور کنترل و مهار این ویروس ترددهای مسافری در سه مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان تا اطلاع بعدی بسته شده است.
 
وی بیان کرد: صادرات و واردات از سه مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است اما قبل از ورود رانندگان به داخل خاک کشور تست کرونا از آنان گرفته می‌شود.
 
معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات و واردات از مرزهای این استان به پاکستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک سری محدودیت‌های کرونایی در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: امروز حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون از مرز میرجاوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به داخل کشور واردات و صادرات داشته‌اند.
 
مرعشی اظهارداشت: تنها مرز میلک در شمال سیستان و بلوچستان بسته شده بود آنهم به دلیل اختلاف تجار بود که خود افغانستانی‌ها ورود به ولایت نیمروز ممنوع شده بود که هم‌اینک این مشکل رفع شده و تردد صادرات و واردات از این مرز در حال انجام است.
 
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.

طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.

طول مرزهای آبی سیستان و بلوچستان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   9 تیر   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84389157

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین