پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت:برخی دستگاههای اجرایی از جمله وزارت نفت با اجرای طرحهای توسعه ای بخش عمده ای از مراتع این استان را از بین برده اند.
شعارسال: سهیل مهاجری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که در عوض وزارت نفت هیچ اقدامی تاکنون برای جبران این خسارت انجام نداده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خشکسالی های پی درپی سالهای اخیر، چرای بی رویه و عوامل غیرطبیعی باعث ضعیف شدن مراتع این استان شده و این امر به بیابانی شدن استان کمک کرده است.

مهاجری اضافه کرد: عشایر و روستاییان بیشترین استفاده کننده از مراتع هستند و با توجه به ساکن شدن عشایر در بیش از نیمی از سال در استان بوشهر در این مدت بیش از چند برابر ظرفیت از مراتع این استان بهره می برند.

وی گفت: برای جلوگیری از سیر نامطلوب و قهقرایی تخریب مراتع استان همکاری و مشارکت عمومی مردم و مرتعداران ضروری است.

مهاجری از جامعه عشایری استان بوشهر خواست با کسب آگاهی برای حفظ و احیای مراتع با منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر در باره طرحهای این اداره کل برای حفظ مراتع اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال در صورت تخصیص اعتبار بذرکاری 145هکتار از مراتع استان در دستور کار است.

وی افزود: همچنین احداث آب انبار در بیش از هفت هزار هکتار از مراتع استان نیز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای بیش از یک میلیون و140 هزار هکتار مرتع است که برای حفظ و نگهداری پوشش گیاهی آنها بشدت نیازمند مراقبت وانجام اقدامات اصلاحی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نواجنوب، تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 آبان 1395، کدخبر: 668503 ، www.navajonob.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین