پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
تخریب ۳۳۰ متر از عرصه جنگلی و مرتعی کشور در ثانیه ! ویلا سازی ها، تغییرکاربری اراضی، تخریب جنگل ها برای بهره برداری از چوب و تامین صنایع چوبی، قاچاق چوب و جاده سازی ها از عوامل عمده تخریب جنگل در کشور است.
شعارسال: حمید گشتاسب در حاشیه شورای برنامه ریزی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه دهه گذشته ۶۰۰ هزار هکتار از جنگل های کشور از بین رفته است و اگر این روند ادامه یابد در چند دهه آینده شاهد نابودی کامل جنگل های کشور خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در دهه های گذشته در شمال کشور بیش از سه میلیون جنگل خزری وجود داشته که در زمان حاضر این عدد به یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار رسیده است.

گشتاسب، ویلا سازی ها، تغییرکاربری اراضی، تخریب جنگل ها برای بهره برداری از چوب و تامین صنایع چوبی، قاچاق چوب و جاده سازی ها را از عوامل عمده تخریب جنگل در کشور برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چرای بی رویه و خارج از فصل دام از عوامل مهم نابودی مراتع است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی اصولی از عرصه های جنگلی و مرتعی کشور تاکید کرد.

روز یکشنبه هفته گذشته در همایش ‘سیاست های کلی محیط زیست؛ اجرا و نظارت’ دادستان کل کشور نیز در سخنانی سازمان محیط زیست را در انجام وظایف خود ناموفق دانست و اظهار کرد: صیانت و حراست از منابع ملی، کوه ها، جنگل ها، دریاها، رودخانه ها، مراتع ملی، دره ها و امثال آن برعهده سازمان محیط زیست است.

حجت الاسلام ‘محمدجعفر منتظری’گفت : با تمام احترامی که برای ریاست سازمان محیط زیست قائل هستیم اما باید بگویم این سازمان در انجام وظایف خود موفق نبوده است.

وی اظهار کرد: البته اقدامات انجام شده توسط این سازمان را هم نادیده نمی گیریم اما در جامعه دیده می شود که عملکرد آن خوب نبوده است.

وی افزود: شاهد تجاوزاتی به منابع طبیعی، جنگل ها، اراضی ملی هستیم که جلوگیری از آنها یکی از وظایف سازمان محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط است.

منتظری ادامه داد: در اطراف تهران به ویژه در شمال پایتخت و لواسانات، تجاوز به منابع طبیعی بسیار دیده می شود، دستگاه های دولتی و پولدارها در تخریب طبیعت با هم مسابقه گذاشته اند، چه کسی مسئول مقابله با این روند تخریبی است؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: - ، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین