پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
مهرداد آقابیگی گفت : کارخانه سیمان با حفر گودال در منطقه و تخریب مراتع و برهم زدن اکوسیستم عملا این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده و موجب مهاجرت مردم از شهر گلگیر شده است.
شعارسال: مهرداد آقابیگی عضو شورای شهر گلگیر در خصوص خدماتی که کارخانه سیمان کارون برای منطقه گلگیر ارائه کرده اظهار داشت : کارخانه سیمان هیچگونه خدماتی را به منطقه گلگیر ارائه نداده و به هیچ وجه از خدمات سیمان کارون راضی نیستیم .

وی افزود :کارخانه سیمان با حفر گودال در منطقه و تخریب مراتع و برهم زدن اکوسیستم عملا این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده و موجب مهاجرت مردم از شهر گلگیر شده است.

وی ادامه داد : کارخانه سیمان با6حلقه چاه آبی که در اختیار دارد ذخیره آبهای زیر زمینی منطقه را از بین برده است. ضمن اینکه اکثر زمین های منطقه را خریداری کرده و به نظر من کارخانه سیمان در کنار کشاورزی سیمان هم تولید می کند.

عضو شورای شهر گلگیر در خصوص استخدام های کارخانه سیمان کارون تصریح کرد : نسبت به استخدام هایی که در کارخانه انجام می شود معترضیم.برخی مواقع نیروهای متخصص با مدارک دانشگاهی در شهر گلگیر حضور دارد اما به بهانه های مختلف از نیروهای غیر بومی استفاده می کنند.

وی تاکید کرد : مهمترین معضلی که با آن مواجه ایم آلایندگی کارخانه است که علاوه بر تخریب پوشش گیاهی منطقه سلامت شهروندان را هم به خطر انداخته است.

عضو شورای شهر گلگیر با تاکید بر این موضوع که وعده های مدیر عامل کارخانه ضمانت اجرائی ندارد گفت :علیرغم برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل های کارخانه سیمان وعده های آنها هیچکدام عملی نشد. به عنوان مثال قرار بود تا خرداد ماه سال گذشته کلیه فیلترهای کارخانه استاندارد شوند و جاده های عشایری که تخریب کرده اند را بهسازی کنند اما هیچکدام از این وعده ها هرگز عملی نشد.

وی افزود : انتخاب یک مدیرعامل بومی با توجه به شناختی که از منطقه خواهد داشت می تواند موثر باشد اما اگر مدیرعامل بومی هم انتخاب شود هیئت مدیره اختیاراتی به وی نمی دهند.

مهرداد آقابیگی خاطر نشان کرد : آلایندگی سیمان کارون روی ریه های مردم اثر گذار است و عوارض بیماری های ریوی در بلند مدت بروز می کنند اما اگر همین الان هم از مردم منطقه تست سلامت ریه گرفته شود خیلی ها بیماری ریوی خواهند داشت.

وی ضمن تشکر از فرماندار مسجدسلیمان گفت : در قضیه استخدام های قبلی فرماندار مسجدسلیمان پیگیری و همکاری خوبی با ما داشتند .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آسماری نیوز، تاریخ انتشار: 14 تیر 1394، کدخبر: -، www.asemarinews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین