پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
«بند‌های زوال‌پذیر» در برجام که با نام «بند‌های غروب آفتاب» هم شناخته می‌شود بند‌هایی در توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های تعریف‌شده ذیل آن‌ها برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از دوره‌های زمانی مشخص منقضی می‌شوند.
شعارسال: «بن کاردین»، قانونگذار هم‌حزبی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده وضعیت برجام نسبت به سال ۲۰۱۵ فرق کرده و لازم است مسائل غیرهسته‌ای هم در روند احیای این توافق هسته‌ای گنجانده شود.

کاردین که با خبرگزاری فرانسه گفتگو می‌کرد علاوه بر این گفته کنگره آمریکا خواستار تجدید نظر در «بند‌های غروب آفتاب» یا بند‌های زوال‌پذیر برجام است.

منظور از «بند‌های زوال‌پذیر» در برجام که با نام «بند‌های غروب آفتاب» هم شناخته می‌شود بند‌هایی در توافق هسته‌ای است که محدودیت‌های تعریف‌شده ذیل آن‌ها برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از دوره‌های زمانی مشخص منقضی می‌شوند.
 
لزوم مسائل غیرهسته‌ای در روند احیای توافق هسته‌ای


منتقدان برجام در آمریکا منقضی شدن برخی از محدودیت‌های ایران در این توافق با گذشت زمان را جزو معایب این توافق دانسته و مدعی هستند که این محدودیت‌ها باید تمدید و دائمی شوند. آن‌ها از این بند‌های مندرج در برجام که محدودیت‌های آن‌ها با گذشت زمان از بین می‌روند به عنوان بند‌های «غروب آفتاب» یاد می‌کنند.

سناتور بن کاردین به خبرگزاری فرانسه گفت: «در کنگره، تمایلی قوی و همه‌جانبه برای تمدید بند‌های غروب آفتاب که در برجام گنجانده شده‌اند وجود دارد.»

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۴۷۶۳۸، snn.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین