پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
حتما بار‌ها از خیابان امام خمینی تهران گذر نموده اید، اما تنها عده کمی از شما در بین مغازه‌های ابزارفروشی و شلوغی‌های هر روزه این خیابان سر در خانه مقدم را دیده‌اید. اما خانه‌ای رویایی که باور نمی‌کنید در این خیابان شلوغ و مرکز پایتخت هنوز زیبایی هایش را در خود نگاه داشته است.
شعار سال: خانه و موزه مقدم مربوط به اواخر دوره قاجار است و به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به یکی از گرانترین خانه‌های جهان مشهور شده است و متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب‌الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است.

محسن مقدم مدتی در بخش باستان‌شناسی موزه لوور در پاریس در کلاس‌های ژرژ کنتنو، باستان‌شناس معروف، آموزش دید و با درجه عالی، تحصیل در آنجا را به پایان رساند. او علاوه بر باستان‌شناسی، در پاریس به آموزش نقاشی هم پرداخت؛ و در سال‌های پایانی حضور خود در اروپا به عنوان نماینده فرهنگی ایران در نشست‌ها و نمایشگاه‌های متعددی حضور یافت.

محسن مقدم در سال ۱۳۱۵ با «سِلما کویومجیان» ازدواج کرد. سِلما زاده بلغارستان و بزرگ‌شده فرانسه بود. او نیز مدتی در رشته باستان شناسی و هنر تحصیل کرده بود. محسن و سلما در همان سال به ایران بازگشتند.

محسن مقدم به عنوان یکی از اساتید باستان‌شناسی در دانشگاه تهران مشغول به کار می‌شود و سلما نیز به عنوان رئیس کتابخانه موزه ایران باستان مشغول فعالیت می‌شود.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین