پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
احمد توکلی گفت: در این مقطع یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های دولت آقای رئیسی این است که در کشور یک اتحاد واقعی شکل بدهد و اتفاقاً من خوش‌بین هستم که او آدمی است که می‌تواند این کار را بکند.
شعار سال: احمد توکلی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با روزنامه ایران گفت‌وگویی داشته که بخش‌های مهم این مصاحبه در ادامه آمده است.

- من معتقدم یک آسیب مهم در اداره کشور این است که ما در حوزه تخصیص و مدیریت منابع خیلی کارآمد و درست عمل نمی‌کنیم.

- یکی از مهم‌ترین این منابع، زمان و وقتی است که نظام مدیریتی کشور در اختیار دارد. منظور این است که کار درست در زمان درست و با کمترین میزان صرف وقت انجام داده شود.

- اینکه یک وزیر، یک فرمانده بلندپایه نظامی یا یک رئیس قوه بتوانند وقت خود را درست تخصیص دهند، بیشترین اثر را در تولید ملی خواهد داشت.

- وزیری که به آقای رئیسی گزارش می‌دهد در طول چند سال مسئولیت خود به هر حال جایی زمین خورده، جایی توانسته کار را جلو ببرد، مشکلات را بهتر می‌داند و راه‌های رفته را علی‌القاعده باید بشناسد و این‌ها را بازگو می‌کند. بنابراین، این باعث افزایش آگاهی دولت بعدی می‌شود. اما غیر از این یک همدلی و تصویر خوبی هم از همکاری و اتحاد برای کشور دارد.

- درست است که خیلی‌ها صدای بلندی در دعوا‌های کشور دارند، اما قاطبه نیرو‌های باتجربه و متنفذ سیاسی به این نتیجه رسیده‌اند که باید به سمت تعدیل اختلافات در داخل برویم و این برای اقتصاد و توسعه کشور هم بسیار ضروری است:

- آقای رئیسی باید بتواند از هر کسی فارغ از گرایش‌های سیاسی‌اش به واسطه شایستگی و سلامت آن فرد استفاده کند. برای اصلاح جامعه ما از ظرفیت‌های کوچک‌ترین فرد میان مردم هم بی نیاز نیستیم. ظرفیت‌های نیروی انسانی نباید به بهانه‌های سیاسی انکار یا نادیده گرفته شوند.
 
کارویژه دولت رئیسی ایجاد یک اتحاد واقعی است

چوب دعوا‌های سیاسی بر سر همه خورده

- برخی چیز‌ها این روند را خراب می‌کند. مثلاً این دولت برخی از تصمیماتی را که باید مدت‌ها قبل می‌گرفته الان و به سرعت می‌گیرد، قدری کار به هم می‌ریزد. مثلاً وقتی در این شرایط برخی معادن به سرعت در حال واگذاری است، این مبتلا کردن دولت بعد به برخی مسائل است. یا برخی اتفاقاتی که گفته شده دستیار یک وزیر مؤسسه تأسیس می‌کند و ایشان و معاونانش به عنوان هیأت امنای آن منصوب می‌شوند. من این دست رفتار‌ها را هم به اندازه تندروی‌هایی که از برخی سیاسیون دیده‌ایم در به هم خوردن زمینه همکاری مؤثر می‌دانم.

- چوب دعوا‌های سیاسی بر سر همه خورده و خیلی‌ها درس گرفته‌اند و آقای رئیسی هم شخصاً آدمی نیست که به سمت تنش برود. این دعوتی هم که از منتقدین خود داشته است، قطعاً یک کار موقت و مقطعی نبوده و من بعید می‌دانم برنامه‌ای کوتاه‌مدت باشد. حتماً پشت آن یک برنامه‌ریزی بلندمدت است.

کارویژه دولت رئیسی ایجاد یک اتحاد واقعی است

- در این مقطع یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های دولت آقای رئیسی این است که در کشور یک اتحاد واقعی شکل بدهد و اتفاقاً من خوش‌بین هستم که او آدمی است که می‌تواند این کار را بکند.

- اتحاد یعنی اینکه رقابت بکنیم، اما دعوا نکنیم. اختلافات را بر منافع ملی ترجیح ندهیم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کشور و از تمام ظرفیتتک تک افرادی که شایستگی دارند، استفاده کنیم. فقط آن‌هایی که فساد می‌کنند، تخلف می‌کنند و در اداره کشور انحراف ایجاد می‌کنند باید حذف شوند که در این کار هم با دوستان خودمان هم نباید تعارف کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مردم سالاری، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۳۴۵۵، www.mardomsalari.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین