پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
رئیس دستگاه قضا به نهاد‌های نظارتی قوه قضائیه همچون مرکز حفاظت و اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن، دقیق و هماهنگی را برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک پیروزی ورزشکاران ایرانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بویژه کسب مدال طلا توسط جواد فروغی در رشته تیراندازی، برای ورزشکاران ایران اسلامی در مسیر خدمت به مردم و کشور و نظام آرزوی موفقیت کرد.
 
ایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات دهگانه‌

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پایان مهلت دو هفته‌ای معاونان و مسئولان عالی دستگاه قضا برای اجرای دستورات دهگانه‌ای که در نخستین جلسه شورای عالی قضایی ارائه کرده بود، بر لزوم تسریع در انجام این دستورات تأکید و در عین حال زمان ارائه گزارش مسئولان را به‌دلیل تعطیلات ۶ روزه اخیر، تا هفته آتی تمدید کرد. محسنی اژه‌ای با تقدیر از همکاران دستگاه قضا در همه رده‌ها و سطوح در سراسر کشور، از مدیران خواست که با نظارت بیشتر و ارائه آموزش‌های لازم و استفاده حداکثری از آموزه‌های دینی و اخلاقی، نسبت به صیانت از مجموعه قوه قضائیه اهتمام بیشتری داشته باشند. رئیس دستگاه قضا به نهاد‌های نظارتی قوه قضائیه همچون مرکز حفاظت، اطلاعات و دادسرای انتظامی دستور داد برنامه روشن و دقیق و هماهنگی را برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در مجموعه دستگاه قضا تدوین کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: جریانات فاسد تلاش می‌کنند همه جا از جمله عدلیه رخنه ایجاد کنند و نهاد‌های نظارتی و مدیران ما باید مراقبت کنند تا بواسطه رخنه این افراد و لغزش معدودی از همکاران دستگاه عدلیه در پیشگاه مردم بدنام نشوند. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حمایت از تولید در دو سال اخیر، تصریح کرد: گام‌های خوبی برای حمایت دستگاه قضایی از بخش تولید برداشته شده، اما لازم است برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم تا بدانیم چه ظرفیت‌هایی در قوه قضائیه برای حمایت از تولید وجود دارد و کدام حوزه‌های تولیدی دارای اولویت هستند و کدام اصناف و بخش‌های تولیدی نیاز به حمایت بیشتر دارند. محسنی اژه‌ای بر همین اساس به معاون اول قوه قضائیه به عنوان رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا و دادستان کل کشور به عنوان دبیر این ستاد مأموریت داد که برنامه روشن و جامعی برای تداوم حمایت‌های قضایی از نظام تولید را تدوین کنند. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرانی‌های اخیر، به وزیر دادگستری و سازمان تعزیرات متذکر شد که اقدامات لازم را برای کنترل بازار و مقابله با گرانفروشی‌ها و افراد سودجو پیگیری کنند.
 
رباخواری را گناه کبیره و جنگ با خدا است
 
برنامه دقیق برای پیشگیری از نفوذ جریانات فاسد در دستگاه قضا تدوین شود
 
وی در ادامه سخنانش رباخواری را گناه کبیره و جنگ با خدا خواند و گفت: میزان رباخواری در کشور زیاد نیست، اما همین میزانی که وجود دارد حقیقتاً برخی خانواده‌ها را به خاک سیاه نشانده و گرفتار کرده است. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هم ربا دادن و هم ربا گرفتن گناه است، به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها تأکید کرد که اجازه ندهند رباخواران با ترفند‌های خاص در محاکم، حاکم شوند و گناه کبیره رباخواری در کشور ادامه یابد. رئیس دستگاه قضا با اشاره به تصمیمات و اقدامات دادستانی کل کشور و دیوان عالی کشور در برخورد با تخلف بانک‎ها در دریافت سود، بر لزوم تداوم جدی این روند با همکاری شورای فقهی بانک مرکزی تأکید کرد. محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تداوم مبارزه دستگاه قضا با فساد در دوره تحول و تعالی گفت: تاکنون عمدتاً با افراد مفسد و مجرم برخورد کرده‌ایم که این مسیر ادامه خواهد داشت، اما مادامی که ریشه فساد خشکانده نشود و بستر‌های فساد وجود داشته باشد، فساد برچیده نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدار روز شنبه همسر یکی از متهمان اقتصادی که پرونده وی به‌دلیل تردد بین شعب دیوان عالی کشور دچار اطاله دادرسی شده، این موضوع را که فردی از سال ۹۶ در بازداشت باشد و دو سال فقط پرونده‎اش درگیر حل اختلاف باشد، غیر قابل قبول و دردناک دانست. رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسئولیت اخلاقی همکاران قضایی در برابر خسارت‎های مادی و معنوی وارده به افراد در صورت کوتاهی در حسن انجام وظیفه، تأکید کرد: این که یک پرونده در تجدیدنظر نقض شود یا ماده ۴۷۷ آن پذیرفته شود کافی نیست و اگر در یک پرونده حق کسی تضییع شود، نمی‎توانیم نزد خدا و مردم پاسخگو باشیم.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۲۹۸۳، www.irannewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین