پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۲۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
رییس هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانک‌ها خبر داد.
شعارسال:محمدحسن آزما با اشاره به مصوبه هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال در خصوص افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۰۰۰ میلیون ریال گفت: این موضوع با پیشنهاد بانک مرکزی در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح و مورد پذیرش اعضا قرار گرفت. بر اساس بند «پ» ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است حداقل ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های دولتی را جهت امور اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری اختصاص دهد.
 

افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی ایثارگران
 
وی افزود: در این راستا با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده موضوع نهادینه شدن اعتبار مذکور در قالب بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجام پذیرفت که از مجموع مبلغ ۲۸۰ هزار میلیارد ریال منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و سایر منابع مربوط رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل و با هماهنگی و نظارت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به این قشر معزز اختصاص یافته است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ادامه داد: ایثارگران متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌توانند از طریق ادارات ذی‌ربط استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بر اساس ضوابط مربوط که قبلاً توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران تنظیم و ابلاغ شده از این تسهیلات بهره‌مند شوند. ضمناً به‌منظور حفظ حقوق تمام ایثارگران، افرادی که در طول یک ماه گذشته معرفی‌نامه خود را دریافت و به بانک مراجعه نکرده‌اند می‌توانند به بنیاد محل طرح مراجعه و نسبت به درخواست افزایش سقف تسهیلات خود اقدام کنند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۱۰۴۶۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین