پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
حجت‌الاسلام آقا تهرانی در این دیدار ضمن انتقاد نسبت به عدم شفافیت و مشورت در چینش کابینه توسط ابراهیم رئیسی با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: کمیسیونی که بنده ریاست آنرا برعهده دارم حداقل با سه وزارتخانه در ارتباط است، اما تاکنون شما یک جلسه هم در این رابطه با بنده مشورت نکرده اید و نظر کمیسیون را جویا نشده اید.
شعار سال: کمتر از شش روز دیگر قرار است سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم از بهارستان راهی دفتر کارش در پاستور شود تا به گفته اطرافیانش یک کابینه انقلابی - اسلامی را به معرض نمایش عموم مردم و دولت‌های جهان قرار دهد.

کابینه‌ای که تاکنون هیچ خبر موثقی از آن به بیرون درج پیدا نکرده است و گمانه زنی‌ها در رسانه‌های مختلف، متفاوت است. سه شنبه هفته گذشته-۵مردادماه- بود که رسانه‌ها از دیدار۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس با ابراهیم رئیسی خبر دادند.

دیداری که اصطلاحاً با حضور خبرنگاران خودی برگزار شد و به همین دلیل اخبار کاملی از مباحث مطرح شده در این جلسه در رسانه‌ها انعکاس پیدا نکرد.

رییس جمهور منتخب در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط مجلس یازدهم در روز‌های اخیر و تصویب قوانین اخیر و همراهی آن‌ها در راستای شعار‌های انتخاباتی‌اش گفت: من به آینده کشور بسیار امیدوارم و اعتقاد دارم ما باید در جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم همراه باشیم و دوشادوش یکدیگر بصورت جهادی و شبانه روزی تلاش کنیم وضعیت را به نفع زندگی مردم تغییر دهیم.
 
انتقاد از عدم شفافیت در چینش کابینه توسط ابراهیم رئیسی

حجت الاسلام سلیمی، عضو هئیت رییسه مجلس یازدهم که از نمایندگان همفکر و نزدیک با ابراهیم رئیسی محسوب می‌شود که پیشتر دولت ابراهیم رئیسی را «دولت کریمه» خوانده بود در سخنان کوتاهی درباره این جلسه به خبرگزاری فارس گفته بود: نمایندگان در ایراد نظرات خود به مشکلات کشور و راه‌های برون رفت از آن اشاره کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه تعدادی از نمایندگان از جمله روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند، ادامه داد: تعدادی از نمایندگان خانم نیز در این جلسه به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، دیگر فردی بود که درباره این دیدار با رسانه‌ها گفتگو کرد. او با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان با حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: در این جلسه رئیس منتخب بر این نکته تأکید کرد که رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی ما در دولت سیزدهم است.

وی افزود: حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد که تعامل دو قوه مجریه و مقننه در دستور کار ما است و اگر چه هر یک از ما باید به وظایف خود عمل کنیم، اما ضمن انجام وظایف همراه و هم‌گام در جهت رفع مشکلات مردم حرکت می‌کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب گفت که اصلاح نظام اداری و رفع مشکلات آب، برق و گاز مردم جزو اولویت‌های کاری ما در دولت بعد است و ما به طور جد در جهت رفع مشکلات در این بخش‌ها تلاش می‌کنیم.
 
حجت الاسلام آقا تهرانی در این دیدار ضمن انتقاد نسبت به عدم شفافیت و مشورت در چینش کابینه توسط ابراهیم رئیسی با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: کمیسیونی که بنده ریاست آنرا برعهده دارم حداقل با سه وزارتخانه در ارتباط است، اما تاکنون شما یک جلسه هم در این رابطه با بنده مشورت نکرده اید و نظر کمیسیون را جویا نشده اید.
 
برخورد نماینده‌های مجلس انقلابی با اسامی پیشنهادی کابینه

اما یک نماینده مجلس که نخواست نامش ذکر شود ضمن اشاره به این دیدار گفت: در ابتدای این جلسه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز که هر یک سه دقیقه فرصت داشتند نیز به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مسائل زیربنایی و ... پرداختند و بنا شد تا پیشنهادات و نکته‌نظرات خود را در حوزه‌های کاری کمیسیون‌های خود به صورت مکتوب به آقای رئیسی ارائه کنند.

وی اضافه کرد: به طور مثال حجت الاسلام آقا تهرانی در این دیدار ضمن انتقاد نسبت به عدم شفافیت و مشورت در چینش کابینه توسط ابراهیم رئیسی با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: کمیسیونی که بنده ریاست آنرا برعهده دارم حداقل با سه وزارتخانه در ارتباط است، اما تاکنون شما یک جلسه هم در این رابطه با بنده مشورت نکرده اید و نظر کمیسیون را جویا نشده اید.

مشخص نیست که برخورد نماینده‌های مجلس انقلابی با اسامی پیشنهادی کابینه که قرار است روز پنج شنبه توسط ابراهیم رئیسی تقدیم محمدباقر قالیباف شود چه خواهد بود، اما خبر‌های رسیده حاکی از این است که بحث سهم خواهی برخی گرو‌ها و گعهده‌های اصولگرا و انقلابی از دولت سیزدهم بسیار جدی است و در صورت تن ندادن رییسی به این خواست‌ها ممکن است برخی وزرای پیشنهادی پیروز از خانه ملت خارج نشوند.

هرچند که شورای وحدت و شورای ائتلاف هرگونه سهمخواهی از رئیسی را تکذیب کرده اند، اما به نظر می‌رسد جبهه پایداری حاضر نیست تحت هیچ شرایطی از سهم غنائم ۲۸ خردادِ خود دست بکشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۳۶۰۹، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین