پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
حمید سیف زاده فعال سیاسی دوران نهضت ملی و نیز تاریخ نگار این رویداد، چهارشنبه شب در شهر قم و بر اثر تصادف دارفانی را وداع گفت.

شعار سال: حمید سیف زاده به رغم آنکه در خارج از کشور می‌زیست، سالانه مسافرت‌هایی به ایران و زادگاهش شهر قم داشت و در چند ماه اخیر نیز در ایران به سر می‌برد.

حمید سیف زاده فعالیت های سیاسی خود را از نوجوانی و در شهر قم آغاز کرد و در سالیان اوج گیری نهضت ملی، «جمعیت وطن پرستان قمی» را تاسیس کرد. او در سالیان بعد، به عضویت حزب زحمتکشان ملت ایران درآمد و پس از آن، با الهام از دیدگاه‌های آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی و نیز رهبران این حزب، از منتقدان دکتر محمد مصدق به شمار می‌رفت.


او در طی سالیان طولانی، دهها مناظره شفاهی و مکتوب را داخل و خارج از کشور با موضوع نهضت ملی ایران انجام داد که آخرین مورد آن، در 28 مردادماه سال جاری، در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران صورت گرفت. «گواه تاریخ»، «بحران تاریخ»و «تقدیم به تاریخ»از جمله آثاری است که توسط سیف زاده و در موضوع نهضت ملی منتشر شده است.

پیکر حمید سیف زاده رو جمعه و با حضور تنی چند از بستگان و دوستانش،در شهر قم به خاک سپرده شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 15 آبان 95 ، کد مطلب: 13950815000907: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین