پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه گفت: در قالب یک برنامه 3 ساله باید دفاتر قضایی نوع خدمات و کمک‌هایشان را بیان کنند و هر 3 سال باید یک برنامه جدید ارائه شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور اظهار داشت: در اوایل ایده طرح تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استقبال صورت نگرفت و همه این کار را تخصصی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به شکایات مردمی پیش‌ازاین نیروهای زیادی را مشغول کرده بود،‌ تصریح کرد: با اجرای این طرح تنها 4 نفر نیروی انسانی در حال فعالیت هستند.

شهریاری افزود: کمیسیون‌های چهارگانه تشکیل‌شده است که خودشان کانون‌ها را اداره کنند.

وی تصریح کرد: پویایی و اتحاد بی‌نظیری در کانون‌ها به وجود آمده است که باعث بالا رفتن بهره‌وری شده است همچنین مجموعه هفتگانه قوانین در دست چاپ است که اصلاحات و نواقص به دفاتر ارجاع خواهد شد.

معاون آمار، فناوری و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه در ماده 655 به سمت اصلاح قانون رفته‌ایم،خاطرنشان کرد: در این ماده به همه اشیاء الکترونیکی اعتبار داده‌شده است و می‌خواهیم در مراحل بعد به‌کل فعالیت‌های الکترونیکی همچون شهادت دادن اعتبار دهیم.

وی با اشاره به زمان ابلاغ خدمات الکترونیکی گفت: این قانون از ابتدای مهرماه سال جاری ابلاغ‌شده است که مشکلات ابلاغ کاغذی را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه به مدیران دفاتر توصیه می‌کنیم از کارکنان متخصص استفاده کنند، ‌تصریح کرد: توقع این است که به مردم خدمات آنلاین و بدون فوت وقت ارائه شود که مشکلات اینترنتی و شبکه عدالت به‌زودی برطرف می‌شود.

شهریاری با اشاره به لزوم رعایت استانداردها تصریح کرد: این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با مجموعه‌هایی که کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.

معاون قوه قضائیه گفت: همیشه سرعت خوب نیست و باید با بررسی دقیق همراه باشد تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات موردنیاز مردم در قالب یک کلیپ یا فایل تصویری برای مردم به نمایش دربیاید.

شهریاری با بیان اینکه در قالب یک برنامه 3 ساله باید دفاتر قضایی نوع خدمات و کمک‌هایشان را بیان کنند و هر 3 سال باید یک برنامه جدید ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خواسته ما از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نظارت بر چک لیست‌ها به‌صورت مستمر، آموزش مستمر کارکنان دفاتر، برگزاری جلسات توجیهی با قضات و معاون فناوری استان، رصد مستمر کارایی‌ها، راه‌اندازی دفاتر مشاوره حضوری، اینترنتی و تلفنی، ارزیابی دفاتر و معرفی 3 دفتر برتر در هر سال خواهد بود.

شهریاری در پایان گفت:‌در موضوعاتی مانند ملاقات الکترونیکی زندانیان، ایجاد پنجره واحد ارائه خدمات و راه‌اندازی پردیس خدمات قضایی پیگیر هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 15 آبان 95 ، کد مطلب: 13950815001543: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین