پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
رییس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: یکی از مأموریت‌هایی که ما در پژوهشگاه قوه قضاییه برای خود ترسیم کردیم این است که پل ارتباطی بین دادگستری و دانشگاه باشیم تا هم قوه قضاییه بتواند از ظرفیت دانشگاه‌ها و مجامع علمی بهره‌مند شود.
شعار سال: حجت‌اله علم‌الهدی در افتتاحیه موت کورت جرائم اقتصادی ضمن تسلیت ایام عزای حسینی، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌هایی که ما در پژوهشگاه قوه قضاییه برای خود ترسیم کردیم این است که پل ارتباطی بین دادگستری و دانشگاه باشیم تا هم قوه قضاییه بتواند از ظرفیت دانشگاه‌ها و مجامع علمی بهره‌مند شود و هم دانشگاه‌ها از ظرفیت قضات بهره‌مند شوند. تلاش ما این بوده که در سال‌های اخیر به عنوان یک نهاد علمی این فاصله را کم کنیم.

وی افزود: هدف ما این است که بتوانیم از تجربیات و ظرفیت‌های قضات و دانش اندوخته قوه قضاییه استفاده کنیم و دانشجویان و اساتید را آشنا کنیم. ما برنامه‌های آموزشی را ابتدا در قالب کارگاه‌های آموزشی دنبال کردیم. تاکنون ۴۸ کارگاه برگزار شده و بیش از ۱۷۰۰ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

وی به برگزاری دادگاه‌های شبیه سازی (موت کورت) اشاره کرد و گفت: تشکیل این دادگاه‌ها در کشور سابقه‌دار است. پژوهشگاه قوه قضاییه در کنار انجمن حقوق اقتصادی ایران به عنوان متولیان اصلی برگزار کننده موت کورت تشکیل می‌شود. در سایر کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی بیشتر متولیان اصلی موت کورت‌ها دادگستری‌ها هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۷، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین