پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر تمامی پرواز‌ها به کابل از طریق یک شرکت هواپیمایی انجام می‌شود.
شعار سال: محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پرواز‌ها به کابل انجام می‌شود، گفت: این پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای لغو این پرواز‌ها به ما اعلام نشده است.

او درباره وضعیت پرواز‌های داخلی هم گفت: در حال حاضر با توجه به تشدید ویروس کرونا در برخی از شهر‌ها میزان پرواز به مشهد و کیش بسیار کاهش یافته و استقبال بسیار کمی از این پرواز‌ها داریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور یادآور شد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ مرداد ماه میزان جابجایی مسافر به شهر‌های مشهد و کیش به ۵۰ درصد رسیده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال مسافران به ۶۰ درصد رسیده است.

ذیبخش گفت: با اجرای ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعداد سفر‌های هوایی به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان هوایی، ریلی و زمینی باید به مدت ۵ روز به یک سوم کاهش یابد، افزود: طبق قوانین و مقررات ما نیز متعهد به اجرای این مصوبه در حوزه حمل و نقل هوایی کشور هستیم.

او توضیح داد: به محض ابلاغ این مصوبه به سازمان هواپیمایی کشوری مراتب به شرکت‌های هوایی ابلاغ شد و در نتیجه تمام پرواز‌های شرکت‌های هوایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا تعداد پرواز‌ها به یک سوم کاهش پیدا کند.

ذیبخش با بیان اینکه تمامی شرکت‌های هوایی موظف هستند ضمن اطلاع رسانی به مسافران مبلغ دریافتی بابت بلیت‌ها را نیز مسترد کنند، افزود: با توجه به الزام رعایت دستور العمل‌های بهداشتی سفر‌های هوایی، همه هواپیما‌ها هم اکنون در مسیر‌های داخلی از ۶۰ درصد صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و این مصوبه ما را ملزم کرده است که برای کاهش سفر‌ها از فردا به مدت ۵ روز از یک سوم ناوگان هوایی استفاده شود.

ذیبخش تصریح کرد: با توجه به ایجاد محدودیت‌های تردد بین شهری با خودروی شخصی بنابراین میزان استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد که با تمهیداتی که در نظر گرفته شد، میزان پرواز‌ها به یک سوم کاهش یافت که این امر قطعا با نظارت سازمان هواپیمایی صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودرو‌های مسافری برون‌شهری به یک سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند.

گفتنی است؛ احتمال لغو این سفر‌ها وجود دارد، اما هنوز برنامه‌ای برای لغو‌ای سفر‌ها ابلاغ نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۵۶۹۷۲، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
پس از سقوط کابل هم پروازها به این شهر انجام میشود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین