پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۵۷۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
وزارت برق عراق می‌گوید صادرات گاز ایران به این کشور از روزانه ۴۹ میلیون متر مکعب به ۸ میلیون متر مکعب رسیده و به گفته عراقی‌ها این به معنای کاهش ۵ هزار و ۵۰۰ مگاواتی تولید برق است.

شعار سال: وزارت برق عراق امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که کاهش گاز صادراتی ایران به عراق باعث اختلال در سیستم انرژی برق عراق شده است.
 
در این بیانیه به کاهش شدید تولید برق در نیروگاه های مناطق مرکزی و جنوبی عراق در نتیجه افت ۴۱ میلیون  مترمکعبی صادرات گاز ایران و در نتیجه کاهش تولید برق به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات شده است.
 
وزارت برق عراق اعلام کرد که مرتب با وزارت انرژی ایران و سفارت جمهوری اسلامی در بغداد در تماس است تا مساله پیش آمده حل و فصل شود.
 
در بیانیه طرف عراقی، مساله کاهش صادرات گاز ایران بدون ذکر علت آن آمده است.
 
حدود ۲ ماه پیش نخست وزیر عراق با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی دولت های گذشته در زمینه بحران برق عراق تصریح کرد که «برادران ما در جمهوری اسلامی ایران در تزریق گاز کم نگذاشتند با وجود اینکه دشواری هایی در دریافت بهای آن به علت تحریم های تحمیلی داشتند.»
 
الکاظمی با تاکید بر اینکه «ایران هم حقوقی برای ملت خود قائل است» به بدهی های برق عراق (به ایران) و تحریم های آمریکا اشاره کرده و گفته بود: درباره اعطای تمام بدهی های ایران برای واردات گاز و برق جدی هستیم و به زودی پیشرفتی در این باره حاصل خواهد شد.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار:   10شهریور   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84456987

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین