پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۵۹۰۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانست که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده ایم. در برخی رسانه‌ها به غلط اعلام شد که قرار است موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شود که در اصل طرح تنظیم واردات در جهت حمایت از تولید است.
شعار سال: روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو، گفت: طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم مطرح شد، اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد.

او در خصوص ایراد شورای نگهبان در خصوص واردات خودرو، گفت: شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانست که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده ایم. در برخی رسانه‌ها به غلط اعلام شد که قرار است موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شود که در اصل طرح تنظیم واردات در جهت حمایت از تولید است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اکنون طرح تنظیم واردات بر این اساس اعلام شده است که واردات خودرو به اندازه کمبود تقاضای موثر هر ۶ ماه یکبار با سقف معینی انجام شود. شاخصی مشخص برای واردات گذاشته ایم یعنی چه نوع خودرویی، با چه مصرف سوختی و با چه کیفیتی می‌تواند بدون فشار ارزی به کشور وارد شود. این موضوع را هم قید کرده ایم که از محل صادرات یا از محل ارز بدون منشا خارجی بدون فشار این واردات انجام شود.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه بازار کشور به شدت ملتهب است، گفت: طبق آمار‌هایی که داریم، برخی خودرو‌های خارجی در کشور تا ۹ برابر قیمت جهانی خرید و فروش می‌شوند که این اجحاف به کشور است، چرا که بازار را بسته ایم و از طرفی خودروساز داخلی تعهدات را به خوبی انجام نداده و بازار ملتهب شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برای کاهش التهابات نباید واردات انجام شود بلکه نیاز است در شرایط کنونی کشور، تنظیم واردات برای کاهش التهابات انجام شود.

او گفت: اگر این مصوبه در مجلس به تصویب برسد حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها افت می‌کند، چرا که نرخ‌ها اکنون کاذب است، اگر قیمت‌ها را با مقیاس جهانی بسنجیم این قیمت‌ها واقعی نیست و می‌توان آن را محدود کرد. این طرح را اکنون به عنوان اصلاحیه طرح مجلس دهم داریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۸۹۴۶۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
ایا واقعا با جلوگیری از واردات قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین