پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
در حالی سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیت پرواز‌های رفت و برگشت اربعین را ۵ میلیون تومان اعلام کرده که ایرلاین‌ها با همدستی شرکت‌های چارتری بلیت این پرواز‌ها را تا ۱۰ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسانند.
شعار سال: ۱۷ شهریور امسال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین قیمت ۵ میلیون تومانی بلیت پرواز‌های رفت و برگشت اربعین خبر داد.

«محمدحسن ذیبخش» تصریح کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت بلیت پرواز‌های اربعین برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر، ۵ میلیون تومان تعیین شد. این قیمت سقف بلیت پرواز‌های اربعین است و این احتمال وجود دارد برخی ایرلاین‌ها با قیمت کمتری بلیت مسیر‌های پروازی بغداد و نجف را به فروش برسانند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی این قیمت برای ۳۰ هزار سهمیه تعیین شده بود.

این در حالی است که برخی سایت‌های اینترنتی بلیت حداکثر ۵ میلیون تومانی را با قیمت تا ۱۰ میلیون تومانی یعنی ۲ برابر بفروش می‌رسانند. به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی با همدستی چارترکنندگان از شرایط به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را می‌برند.

بررسی قیمت پرواز‌های اربعین حاکی از آن است در زمان حاضر قیمت بلیت رفت و برگشت تهران ـ نجف برای هواپیمایی قشم ۹ میلیون و ۷۱ هزار تومان است. این بلیت اکونومی و چارتر است.

قیمت بلیت رفت و برگشت مسیر پروازی تهران ـ نجف هواپیمایی معراج نیز ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان برای بازه زمانی ۳۰ شهریور (رفت) و ۷ مهر برای برگشت است.

قیمت بلیت این شرکت برای همین بازه زمانی در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ـ فرودگاه نجف به صورت چارتری ۱۰ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، در حالی انتظار می‌رفت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این نابه‌سامانی تصمیمات سریعی را اتخاذ کند، اما به نظر می‌رسد فعلاً قرار نیست این بخش سامانی به خود ببیند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ساعتی قبل، از تلاش برای قیمت مناسب پرواز‌های عتبات عالیات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم زائران با قیمت مناسب به عتبات عالیات مشرف شوند؛ مبنا ۳۰ هزار مسافر بود. همکاران بنده در حال رایزنی با ایرلاین‌ها هستند تا بتوانیم قیمت بلیت مناسب برای زائران اربعین ارائه کنیم.

در حال حاضر قیمت بلیت رفت پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی کیش‌ایر ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان برای تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ است. نرخ بلیت رفت پرواز همین مسیر پروازی برای هواپیمایی قشم‌ایر ۴ میلیون و برای هواپیمایی معراج ۴ میلیون و ۸۸ هزار تومان است.

لازم به ذکر است تماس‌ها با انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای پیگیری موضوع نابه‌سامانی بازار بلیت پرواز‌های اربعین بی‌نتیجه ماند.
همدستی ایرلاین‌های داخلی با شرکت‌های چارتری علیه زائران اربعین
همدستی ایرلاین‌های داخلی با شرکت‌های چارتری علیه زائران اربعین

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۲شهریور ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۷۰۹۷۷ tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین