پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۵۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
محمدرضا جمشیدی بیان کرد: تحقق اهداف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تسهیلات دهی به ساخت دستکم یک میلیون واحد مسکونی تا پایان سالجاری را امری بعید است.
شعار سال: دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی خبر داده که ارایه تسهیلات ساخت مسکن به تازگی آغاز شده و دلیل این تاخیر در ارایه تسهیلات، ناشی از ابلاغ دیرهنگام دستور آن از سوی بانک مرکزی است.

براساس قانون بودجه سالجاری، ۱۹ بانک خصوصی و دولتی، مکلف شده‌اند تا ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ برای احداث یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد‌های مسکونی شهری و روستایی پرداخت کنند.

محمدرضا جمشیدی تحقق اهداف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در خصوص تسهیلات دهی به ساخت دستکم یک میلیون واحد مسکونی تا پایان سالجاری را امری بعید دانست و توضیح داد که رقم تسهیلات تکلیفی در قانون بودجه امسال برای بانک‌ها در مقایسه با سال گذشته با افزایش شش برابری به رقم ۷۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده، بنابراین بانک‌ها توان تحقق این برنامه را به صورت کامل در سال جاری ندارند.

وی درعین حال گفت که در سالجاری بانک‌ها در نهایت می‌توانند مانده تسهیلات خود را دو درصد افزایش دهند، زیرا هر کس که از بانک پول می‌گیرد فکر می‌کند که نذری بوده و پس نمی‌دهد و معوق می‌شود، بنابراین رقمی برای اعطای تسهیلات بانک‌ها نمی‌ماند.

جمشیدی تایید کرد که ارایه تسهیلات به بخش مسکن با توجه به بلندمدت بودن تسهیلات ساخت مسکن، جذابیتی برای بانکی‌های خصوصی ندارد و از آن استقبال نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۲۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۱۴۳۹۰۰، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
اول باید فکر بانکها رو میکردن و بعد اعلام میشد که این مقدار مسکن ساخته میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین