پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
رییس دانشگاه تهران از ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی کسری نوری دانشجوی زندانی این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شد
شعار سال: رییس دانشگاه تهران از ارسال نامه‌ای به رییس قوه قضاییه، خواستار آزادی کسری نوری دانشجوی زندانی این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه کسری نوری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران نیمی از دوره حبس خود را گذرانده و ظاهرا قانون این اجازه را داده که آزاد شود؛ ما در دانشگاه تهران تقاضای خانواده این دانشجو مبنی بر درخواست آزادی او را در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به این ترتیب خواسته خانواده کسری نوری برای آزادی او را در قالب نامه‌ای به رییس قوه قضاییه منعکس کردیم و منتظر پاسخ این قوه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها هستیم امیدواریم با درخواست آزادی این دانشجو موافقت شود.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه قوه قضاییه تاکنون دانشجویانی که مشکل و پرونده داشتند را به شکلی حل نموده است و ما اطلاع نداریم به جز کسری نوری دانشجویی از دانشگاه تهران در زندان باشد.

محرومیت از تحصیل کسری نوری توسط دانشگاه تهران یکی از مباحثی بود تیر ماه جاری از سوی شبکه‌های مجازی مطرح شد و در همان‌زمان دکتر زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تکذیب این موضوع، توضیح داد: این دانشجو به هیچ عنوان به دلیل زندانی بودن از دانشگاه اخراج نشده است. بلکه برای ثبت نام ترم بعدی خود اقدامی نکرده به همین دلیل از ادامه تحصیل محروم شده است.

وی ادامه داد: اگر این دانشجو تاکنون ۱۰ واحد آموزشی را گذرانده و مدارکی مبنی بر دلیل عدم مراجعه برای ثبت نام از جمله زندانی بودن را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهد ثبت نام این دانشجو قابل انجام است.

در تاریخ ۱۳ تیر جاری کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران جلسه‌ای تشکیل داد که موضوع آن بررسی بازگشت به تحصیل کسری نوری بوده است. این بررسی به پیشنهاد و درخواست مادر کسری نوری که خواهان بازگشت وی به ادامه تحصیل بوده، صورت گرفته است، زیرا محکومیت قضایی وی از اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون ادامه داشته است.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران همچنین تصمیم به ابطال حکم محرومیت از تحصیل کسری نوری گرفت و حکمی که تاریخ ۹۹/۹/۱ از طریق دانشگاه اعمال شده بود، لغو و اجازه ادامه تحصیل به وی داده شد. بر این اساس زمانی که دوره محکومیت قضایی به پایان برسد، امکان ادامه تحصیل برای او وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازانتخاب، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۳۸۵۵۰، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین