پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
رئیس دفتر وزیر سابق امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جنجالی اعتراف کرد که تل آویو ۲۰ سال آینده را نخواهید دید و به یک رژیم آپارتاید تبدیل خواهد شد.

شعار سال: به نقل از پایگاه خبری موندوویس، لارنس ویلکرسون، رئیس دفتر وزیر سابق امور خارجه آمریکا می‌گوید: «اسرائیل ۲۰ سال دیگر از بین می‌رود».
 
ویلکرسون، سرهنگ بازنشسته و رئیس سابق ستاد کالین پاول است که این روز‌ها به عنوان یک منتقد برجسته نومحافظه کاران در رسانه‌های آمریکایی مطرح شده است.
 
ویلکرسون در ژوئن گذشته در سخنرانی درباره اقدام صلح جمعی، درباره اسرائیل، در موسسه صلح ماساچوست گفت: «اسرائیل ۲۰ سال آینده دیگر وجود نخواهد داشت، زیرا خود را به عنوان یک رژیم آپارتاید مشروعیت می‌بخشد. اسرائیل یک "نقطه ضعف راهبردی درجه اول" برای آمریکا است و محتمل‌ترین رژیمی است که آمریکا را به آرماگِدون (جنگ آخر زمانی) می‌برد.   آمریکا باید هم اکنون به اسرائیل بگوید "سریع تغییر کن" وگرنه آمریکا از حمایت از اسرائیل دست خواهد کشید، اما آمریکا این کار را نخواهد کرد.

دستورکار نومحافظه کاران در خصوص خاورمیانه (غرب آسیا) این بود که شام (سوریه) را به آتش بکشند و دشمنان اسرائیل را آنچنان به جان هم بیاندازند که دیگر نتوانند برای اسرائیل دردسر ایجاد کنند.».
 
ویلکرسون که یکی از اعضای موسسه کوئینسی است و در کالج «ویلیام اند مری» تدریس می‌کند، ادامه داد: « اسرائیل یک نقطه ضعف راهبردی (برای آمریکا) است و ظرف ۲۰ سال ناپدید می‌شود.من امیدوارم که خلاص شدن از دست نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل و در عین حال خلاص شدن از دست جارد کوشنر، مایک پمپئو و دونالد ترامپ اوضاع را تا حدی تسکین دهد به نحوی که شاهد تشکیل کابینه‌ای در اسرائیل باشیم که شاید بتواند ببیند آینده این کشور چقدر خطرناک است. من قبلاً می‌گفتم اسرائیل تا ۲۰ سال آتی، دیگر وجود نخواهد داشت و از بین خواهد رفت. اسرائیل در آن هنگام قطعاً یک رژیم دارای دموکراسی نخواهد بود، بلکه یک رژیم آپارتاید خواهد بود و جهان آن را مانند آفریقای جنوبی رد خواهد کرد. اما من اکنون می‌گویم این کشور دیگر وجود نخواهد داشت و محو خواهد شد.»
 
ویلکرسون در ادامه سخنانش گفت: «به عقب برگردید و گزارش فرماندهان ستاد مشترک  زمانی که ترومن در تلاش بود تصمیم بگیرد که آیا اسرائیل را در سال‌های ۱۹۴۷-۱۹۴۸ به رسمیت بشناسد را بخوانید. ستاد مشترک ارتش آمریکا بر اساس این واقعیت کاملاً (قاطعانه) «نه» گفت که در آن زمان، بیش از ۴۰۰ میلیون عرب و فقط سه میلیون اسرائیلی وجود داشت و موارد دیگری نیز بود. آن گزارش چقدر پیشگامانه (آگاهی دهنده از آینده) بود. خوب، آن پیش بینی به حقیقت پیوسته است. اکنون، آن‌ها (صهیونیست ها) یک نقطه ضعف راهبردی (برای آمریکا) هستند. تنها نکته مثبت راهبردی در رابطه با اسرائیل، روابط ماست، به این معنا که یهودیان آمریکایی زیاد هستند و ارتباطات زیادی با اسرائیل وجود دارد. این تنها جنبه مثبت رابطه ماست، بقیه چیز‌ها منفی است».
 
دستیار سابق وزیر امور خارجه در پایان سخنانش بیان کرد: «من برنامه‌هایی را در پنتاگون برای ادامه جنگ فراتر از عراق دیدم. آن‌ها فکر می‌کردند که عراق ظرف مدت ۵۵ روز یا کمتر تصرف می‌شود. سوریه هدف دیگر بود؛ و سپس اهداف بعدی هدف قرار می‌گرفتند که ممکن بود این اهداف ایران، لبنان یا مصر باشد. این هدف می‌توانست هر کسی در شام باشد. تا زمانی که این منطقه در آتش (درگیر جنگ) باشد، اسرائیل محافظت شده خواهد بود.»
 
پیشتر نیز، یووال دیسین، مقام ارشد امنیتی سابق رژیم صهیونیستی در گفتگویی با روزنامه یدیعوت آحارونوت به شکاف‌های موجود در این رژیم اشاره کرده بود که افول رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد. وی از مشکلات داخلی صحبت کرده بود که آینده این رژیم را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
 
به گفته دیسین، بار اقتصادی و نظامی این رژیم به زودی به ۳۰ درصد مردم این کشور تحمیل خواهد شد و با اعمال این فشار به صهیونیست ها، بی شک موجی از نارضایتی‌ها به وجود خواهد آمد.
 
این مقام رژیم صهیونیستی ریشه زوال این رژیم را به شکاف بین راست‌گرایان و چپ‌گرایان گره می‌زند که در کنار شکاف بین عرب‌ها و یهودیان، می‌تواند جرقه‌ای برای شعله ور شدن آتش داخلی این رژیم باشد.
 
در کنار عوامل یاد شده، فساد‌های سازمان یافته و دولتی، بی اعتمادی به دولت و کاهش وحدت اجتماعی باعث می‌شود تا مهاجرت معکوس در اسرائیل شکل بگیرد و باعث نابودی این رژیم شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:   3 مهر   1400، کدخبر:7906584،www.yjc.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
این پیش بینی درست از آب در می‌آید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
دیگه خودشون هم دارن به این واقعیت می رسند که نابودیشون به زودی محقق میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین