پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
ایوب فرامرزی، معاونت اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران، در نوشتاری به و تحلیل آمار نرخ تورم در هشت سال اخیر، از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ پرداخته است که در مطلب زیر می‌توانید بخوانید.
شعار سال: ایوب فرامرزی، معاونت اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران:
از سال ۱۳۹۲ که در آن نرخ تورم خانوار‌های کل کشور ۳۲.۸ درصد بوده است نرخ تورم روندی نزولی به خود گرفت و حتی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ نرخ تورم به اعداد ۶.۹ و ۸.۲ درصد رسید، اما این روند مجدد در سال ۱۳۹۷ روندی فزاینده گرفت و در سال ۱۳۹۹ به عدد ۳۶.۴ رسد و نرخ تورم ۱۲ ماهه در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۵.۸ درصد رسیده است.

نرخ‌های تورم ماهانه نیز در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ اکثرا اعدادی نزدیک به ۱ درصد و گا‌ها زیر ۱ درصد بوده اند، اما از سال ۱۳۹۷ به بعد این نرخ‌ها نیز روند‌هایی فزاینده یافتند. بالاترین نرخ تورم ماهانه مربوط به مهر ماه ۱۳۹۷ است با ۷.۱ درصد و پس از آن مربوط به مهر ۱۳۹۹ با ۷ درصد.

این نرخ از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون روندی فزاینده داشته است که در شهریور ماه به ۳.۹ درصد رسیده است. بر اساس محاسبات صورت گرفته عمده دلیل افزایش نرخ تورم در ماه‌های اخیر افزایش تورم خوراکی‌ها بوده است.
اما افزایش شاخص قیمت کالا‌های وارداتی و شاخص قیمت تولید کننده کماکان فشار‌هایی را بر روی شاخص قیمت مصرف کننده در جهت افزایش وارد خواهد آورد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از عصر شهرکرد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین