پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
اگر مسئولان استانی از پس مشکل نفس تنگی پس از بارش‌های پاییزی برنمی‌آیند کار را به کاردان بسپارند.

شعارسال: فرق نمی‌کند یک ساله باشی یا صد ساله؛ این روزها همه درگیر نفس‌های پس و پیش و سخت هستند. 3 سال است که مردم راه بیمارستان‌ها را از بر کرده‌اند و چشم بسته می‌توانند خود را به بیمارستان برسانند؛ 3سال است که کارشناسان محیط زیست تکذیب می‌کنند و برخی از مسئولان تأیید؛ نمی دانم چه سِری در این تأییدیه‌های لجبازانه نهفته است.

امروز خانمی در اتوبوس گفت: خداراشکر درحال هرس درختان هستند و امسال دیگر تنگی نفس نمی‌گیریم. در دلم علاوه بر افسوس خوردن خنده‌ام گرفت؛ افسوس از اینکه امسال هم نفس‌ها به شماره می‌افتد و خنده از اینکه 3 سال است مردم را با فرضیه‌ای بی اساس سرگرم کرده‌اند.

پافشاری برخی از مسئولان از جمله مسئولان علوم پزشکی اهواز بر بریدن حکم قصاص برای کنوکارپوس‌ها حالهای از ابهام را در ذهن آدمی ایجاد میکند که به راستی این همه پافشاری برای چیست؟

کنوکارپوس چند دهه است که در کشورهای آسیایی کشت می‌شود و جالب است که بدانید بیش از یک دهه این گونه گیاهی در اهواز و دیگر شهرستان‌های خوزستان به نظافت هوای آلوده می‌پردازند.

هر عقل سلیمی حکم می‌کند که برای چنین مسائلی یک طرفه به پیش قاضی نرفت و نخست کمی تحقیق و کنکاش کرد که در 3 سال گذشته به طور مثال چه صنایع آلاینده‌ای و یا نیز چه مواد مضری در صنایع بزرگ اهواز و اطراف این کلان‌شهر آغاز به کار کرده که با نخستین بارش پاییزی ذرات معلق وابسته به این صنایع به زمین آمده و سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

موضوع دیگری که نباید از آن غافل شد مسئله هزینه درمان این مشکل است؛ شاید به نوعی می‌توان گفت که در پاییز مشکل نفس تنگی مردم برای بیمارستان‌ها و به ویژه داروخانه‌ها درآمدزایی می‌کند.

اگر وزارت بهداشت و علوم پزشکی اهواز به این مشکل چشمک نزده باشند پس چرا هزینه درمان این مشکل را به طور کامل و در همه بیمارستان ها اعم از دولتی و خصوصی رایگان اعلام نمی‌کنند.

به راستی خوزستانی‌ها چه راحت دستخوش بازی‌های سیاسی برخی مسئولان می‌شوند؛ خوزستانی‌ها باید هزینه سکوتشان را متقبل شوند وگرنه دلیلی ندارد که به واسطه عدم توانایی مسئولان استانی و نیز در رأس آنها وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در حل مشکلات تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی، بخواهند پول نان شبشان را برای خرید اسپری و کپسول‌های اکسیژن خرج کنند.

مشکل تنگی نفس خوزستانی‌ها به قدری کش دار شده که شاید اگر این موضوع را به چند کارشناس اهل فن گفت خنده‌اشان بگیرد و بگویند که مگر شما نشنیده‌اید که کار را باید به کاردان سپرد حال که خودتان از پس آن بر نمی‌آیید لا اقل به اهل فن بگویید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رهیاب، تاریخ انتشار: 20آبان1395، کدخبر: 119787: www.rahyabnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین