پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران درباره کشف جمجمه انسانی سه هزار ساله در خیابان صفی علیشاه گفت: نامه توقف عملیات حفاری شرکت آب و فاضلاب در این محدوده گرفته شده است.
شعارسال: رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره کشف جمجمه انسانی در خیابان صفی‌ علیشاه به خبرنگار مهر گفت: در پی حفاری شرکت آب و فاضلاب در خیابان صفی علیشاه، کارگران با جمجمه انسانی برخورد کردند که ابتدا تصور شد موضوع جنایی بوده باشد؛ به همین دلیل قوه قضائیه را از این موضوع مطلع کردیم اما بعد متوجه شدند که قدمت این جمجمه زیاد است پس با کارشناسان میراث فرهنگی در تهران تماس گرفتند. کارشناسان نیز تخمین زدند که این جمجمه متعلق به سه هزار سال قبل یعنی هزار سال قبل از میلاد است. همچنین گمانه‌زنی‌ها تاکنون نشان می‌دهد که این استخوان متعلق به دوره عصر آهن یک و دو باشد.

وی گفت: باید در این زمینه کار کاوش انجام شود تا بتوان دقیق‌تر صحبت کرد. نامه کاوش را نیز از پژوهشگاه میراث فرهنگی گرفته‌ایم و خواستار توقف عملیات شده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: باید بررسی شود که دقیقاً با چه چیزهای دیگری در آن محدوده روبرو هستیم و مطمئن‌تر بگوییم که این جمجمه متعلق به کدام دوره است.

خسروآبادی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب اگر به چنین مواردی برخورد کند، آن را کتمان نمی‌کند. ابلاغیه و مصوبات قانونی وجود دارد که هر گاه به چنین مواردی برخورد کردند باید آن را به سازمان میراث فرهنگی اعلام کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: جمعه 21 آبان 1395، کدخبر: 3821234 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین