پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: خانه‌ معين ‌التجار بوشهری به عنوان پدر معنوی خليج فارس به شماره 31273 در فهرست آثار ملی ايران ثبت شد.

شعار سال:

رجبعلی خسروآبادی گفت: خانه‌ی معین‌التجار بوشهری تنها باقی مانده‌ی باغ‌های لاله‌زار بوده است، که امروز به عنوان پدر معنوی خلیج فارس شناخته می شود.

وی افزود: معین التجار بوشهری نخستین شخصی بوده كه در كتاب خود در سال 1285 هجری شمسی اثبات کرد، خلیج فارس متعلق به ایران است و همچنین موسس نخستین بانك ایرانی در تهران بوده است. 

خانه معین التجار بوشهری ثبت ملی شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران بیان كرد: اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این اداره کل است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می شود و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تایید و نظارت این اداره کل ممکن خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 20 آبان 1395، کد مطلب: 242885   : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین