پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
رئیس حوزه هنری کشور با تاکید بر ضرورت فعال کردن نیرو‌های انقلابی گیلان در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: این امر در تعالی فرهنگ و هنر استان گیلان بسیار مؤثر است.
شعار سال: سه‌شنبه ۲۰ مهرماه، با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری گیلان برگزار شد.

محمد مهدی دادمان با بیان اینکه مدیران حوزه هنری باید نگاه هنری به موضوعات و مسائل داشته باشند، اظهار کرد: باور به ظرفیت‌ها و داشته‌های استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وزه هنری کشور با اشاره به اهمیت جدی گرفتن مسائل و توجه به اتفاقات هنری شهرستان‌ها، گفت: آنچه در فرهنگ و هنر ایران اتفاق افتاده، برآمده از گوشه پر از تکثر و در عین حال هویت واحد جوشان ایرانی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی ما بیش از گفتن نیازمند شنیدن هستند، تصریح کرد: امیدوارم رئیس جدید حوزه هنری گیلان بتواند با اقدامات خود، مبدا حرکت‌های نو در حوزه هنر‌های انقلاب اسلامی استان شود.

رئیس حوزه هنری کشور عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی جریان انقلاب اسلامی استان گیلان یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه مسئولان این حوزه قرار گیرد.

دادمان با تاکید بر ضرورت فعال کردن نیرو‌های انقلابی استان گیلان در حوزه فرهنگ و هنر، بیان کرد: این امر در تعالی فرهنگ و هنر استان گیلان بسیار مؤثر است.

در ادامه مراسم سید رسول منفرد به عنوان رئیس جدید حوزه هنری گیلان، دقایقی را در مورد اهداف و فرصت‌های پیشِ رو در استان و نیز آثار خلق شده در این حوزه صحبت کرد.

رئیس حوزه هنری گیلان در بخشی از سخنان خود گفت: از ۱۵ سال تلاش مستمر آقای قاسمی دهشالی و زیرساخت‌های ارزشمندی که تدارک دیده‌اند و کار‌های خوبی که به یادگار گذاشته‌اند تشکر می‌کنم و خودم را موظف می‌دانم به صیانت از دستاورد‌های ایشان.

وی افزود: از اعتماد برادر عزیزمان آقای دادمان سپاسگزارم و امیدوارم آنچه از تجربه حضور در مقیاس ملی هنر انقلاب در شاخه‌هایی، چون سینما، توزیع، تاریخ شفاهی و رسانه تجربه کرده‌ام به نحو احسن به کار ببرم.

منفرد با بیان اینکه در یک قرن اخیر گیلان مبدأ و مقصد رویداد‌های متعددی بوده و این استان در بیشتر وقایع مهم معاصر حضوری تعیین‌کننده داشته است و این خود یکی از زمینه‌های بالندگی هنر در این سرزمین است.

وی در ادامه گفت: قصه‌های گیلان و ماجرا‌ها و قهرمان و قاب‌های ماندگارش نه در سطح ملی که هنوز در سطح استانی نیز هنوز به قدر کافی شناخته نشده است و هنوز به توده مردم نرسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در شرایطی به عضویت در حوزه هنری گیلان به عنوان کمترین مفتخر شده‌ام که از لحاظ کمیت تولیدات و به سبب حضور یک تیم حرفه‌ای، اینجا جزء استان‌های اول کشور بوده است. لکن تحولات زمانه و رویداد‌های گیلان با شتاب زیادی پیش می‌رود و رسیدن به آن آسان نیست، گیلان سرزمین هزاران زیبایی ناشناخته است.

منفرد گفت: هنر متعلق به مردم است و و حوزه هنری متعلق به هنر؛ بنابراین حوزه هنری متعلق به مردم است. گام اول ما گیلان‌شناسی و تدوین سند بسیار مهم زیست‌بوم استان است.

در این مراسم «سید رسول منفرد» به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان گیلان معرفی و از زحمات غلامرضا قاسمی دهشالی رئیس سابق این مجموعه نیز تقدیر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۵۱۰۲۴، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین