پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
وزیر دادگستری ایران خواستار تشکیل کارگروهی مشترک میان فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد اقتصادی شد.
شعار سال: امین حسین رحیمی در جلسه‌ای مشترک با فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های وزارت دادگستری در حوزه مبارزه با فساد، تشکیل کارگروهی مشترک میان فراکسیون و شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد را در جهت اجرایی شدن پیشنهادات عنوان شده و بهره گیری از تجارب موفق دیگر کشور‌ها در طراحی سازوکار‌های تقنینی مبارزه با فساد و پیشگیری از آن در کشور خواستار شد که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت.

او اظهار داشت: در خصوص نحوه ارتباط و تعامل مجلس با قوه قضاییه حسب نظر رییس قوه قضاییه، شیوه‌نامه‌ای در حال تدوین است که سبب تسهیل همکاری دو قوه خواهد شد.

در ادامه این جلسه، اعضای فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطالبی را حول محور زمینه‌های بروز و ظهور فساد اقتصادی و سازوکار‌های مبارزه با آن تحت عناوین «ضرورت آسیب شناسی فساد و احیا ظرفیت‌های مغفول مانده اصل ۴۹ قانون اساسی جهت مبارزه با فساد» و «ضرورت ساماندهی مدیریت تعارض منافع به عنوان یکی از اصلی‌ترین سازوکار‌های پیشگیرانه در زمینه مبارزه با فساد» طرح کردند.

محمود حکمت نیا معاون وزیر و دبیر شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد نیز در این نشست، با اشاره به اینکه دغدغه اصلی وزیر دادگستری، ارتقا برنامه‌های مبارزه با فساد و پیشگیری از آن است، گفت: ظرفیت وزارت دادگستری در مبارزه با فساد به دو ساحت عام و اختصاصی تقسیم می‌شود. ساحت عام ظرفیت مندرج در اصل صد و شصت قانون اساسی و شأنیت ویژه تسهیل گرانه وزارت دادگستری به عنوان رابط سه قوه است که می‌تواند فرآیند تقنینی و اجرایی مبارزه با فساد را تسریع بخشد و ساحت اختصاصی نیز ظرفیت بهره‌گیری از تجارب بین المللی موفق در زمینه مبارزه با فساد در قالب دبیرخانه کنوانسیون و ارائه الگو‌های منطبق در این زمینه جهت بهره‌گیری در نظم حقوقی جمهوری اسلامی ایران است.

در ابتدای این نشست، حسین امامی‌راد رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از برگزاری چنین جلساتی استقبال کرد و خواستار استمرار این تعامل به منظور هم‌افزایی میان وزارت دادگستری و فراکسیون شد.

در این نشست معاون حقوقی و امور مجلس، دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد و همچنین دبیر کارگروه استرداد دارائی‌های ناشی از فساد، وزیر دادگستری را همراهی می‌کردند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه بین المللی شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۵۱۹۴، www.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین