پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
اینکه برای افزایش قیمت دلار به دنبال چند قربانی از سیف بانک مرکزی و سو مدیریت مسلم او گرفته تا پادویی، چون سالار آقاخانی بگردیم و کل مسئله ناکارآمدی ساختاری و برنامه ریزی و شبکه فساد را انکار نموده و چند مهره کوچک را هدف قرار دهیم، نه تنها دردی را دوا نمی‌کند، بلکه بنوعی می‌تواند باعث تکرار داستان توسط سایر مفسدین اقتصادی شود. این کلیپ مسلما نمی‌تواند بیان کننده عمق فاجعه فساد ازی باشد. لطفا واقع گرا باشیم.
شعار سال: سالار آقاخانی با صرافی انصار همکاری داشته است گفته می‌شود او متولد ۷۰ است و تلاش داشته در بازار ارز موقعیت دست بالاتری داشته باشد، آقاخانی از طریق یکی از دوستان خود در نهاد ریاست جمهوری به بانک مرکزی معرفی می‌شود تا عامل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باشد. بانک تا سه سال قبل همواره از طریق برخی دلالان تلاش داشت که در بازار ارز با هدف کنترل قیمت مداخله کند.

حلقه مفقوده بزرگ این پرونده، سالار آقاخانی است که در اسفند ۹۶ بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد می‌شود. او مجددا در مرداد۹۷ بازداشت و بعد از چندماه آزاد می‌شود و هم اکنون متواری و ظاهرا ساکن خارج از کشور است! او در واقع کسی است که از نظر دادگاه، عامل قاچاق ارز به خارج است. شنیده شده او در مدتی که با وثیقه آزاد بوده، تمام اموال خود را فروخته (چون از طرف قوه قضاییه ممنوع المعامله نبوده) و بعد از آزاد شدن از زندان بدون اینکه ممنوع الخروج باشد، جلای وطن کرده و معلوم نیست اموال مکتسبه‌ای که دستگاه قضایی، آن‌ها را ناشی از تخلف قاچاق می‌داند به کجا برده است. حال مشخص نیست که چگونه فردی که با قید وثیقه آزاد شده و علی‌القاعده ممنوع الخروج بوده توانسته از کشور خارج شود.

پرونده فساد ارزی، مسلما در آینده نزدیک و دور قربانیان دیگری خواهد داشت و ابعاد جدیدی از فساد‌ها برآمده خواهد شد. تقلیل داستان به چند نفر (حتی اگر واقعا اهمال منجر به فساد قطعی داشته باشند)، عقلانی نیست.

تعداد بازدید : 5

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین